ADMINISTRATIVNO OPTEREĆENI

Važna uputa obiteljskih liječnika pacijentima: Molimo vas da u ovom slučaju odmah odete na HZZO

?ekanje u redu
Foto: Davor Puklavec/24sata
1/3
23.10.2023.
u 12:44

Administrativno nepotrebno opterećenje nemedicinskim poslom samo dodatno odvraća nove generacije liječnika od  obiteljske medicine, poručuju iz KoHom-a

Pacijente koji imaju pravo na plaćene putne troškove od HZZO-a obiteljski liječnici iz Koordinacije hrvatske obiteljske medicine otvorenim pismom zamolili su da se, umjesto njima, s nalazom jave u nadležni HZZO i tamo zatraže izračun putnih troškova, umjesto od svojih izabranih liječnika. "Pozivamo naše pacijente da nam pomognu da se svi oslobodimo nepotrebne administracije, i to način da se ubuduće sa nalazom javite direktno u HZZO i zatražite vještačenje na pravo povrata putnih troškova.
Hvala unaprijed na razumijevanju i suradnji" stoji u KoHom-ovom apelu pacijentima.

U dopisu podsjećaju kako već tri godine ukazuju na ogromno administrativno opterećenje koje im oduzima puno vremena kojeg bi trebali umjesto toga posvetiti pacijentima. Iako im je u više navrata obećano, do administrativnog rasterećenja nije došlo
Umjesto toga, donijeta je  odluka po kojoj se liječnike privremeno neće kažnjavati odnosno neće morati plaćati troškove pacijentovog  putovanja HZZO-u ukoliko pogriješe prilikom izračuna kilometraže koju pacijent mora prijeći  da bi ostvario zdravstvenu uslugu.

"Stoga mi, obiteljski doktori organizirani u KoHOM, smatramo da u suradnji s našim pacijentima trebamo izbacit nepotrebnu papirologiju, čime će nam ostati više vremena za naš posao - liječenje bolesnika. Podsjećamo, svaki pacijent koji ima pravo na naknadu putnih troškova i ima izdani putni nalog svojeg doktora, ionako mora otići na  šalter HZZO-a gdje mu se procijeni pravo na naknadu troškova i isplate sredstva. U međuvremenu uspostavom e sustava papirnatu uputnicu više ne morate kod nas podizati, ali su Vam ostavili obavezu da dolazite po putne naloge. Ne vidimo razloga da pacijent, sa nalazom izdanim u bolnici, ne otiđe direktno na šalter HZZO-o i ondje mu HZZO administrator ne procjeni (kao i sada) pravo na troškove prijevoza bez uplitanja obiteljskog doktora. Pacijentu i doktoru jednostavnije", stoji u apelu KoHom-a.

Zbog čega je odluka samo privremena i zašto  nije nedvosmislena, jer ovako postavljene stvari mogu dovesti do nesporazuma, pitanja su čije pojašnjenje očekujemo od HZZO-a. Zasad postoji pretpostavka da je odluka privremena dok se ne donese pravilnik koji ce to formalizirati.  Posljednje tri godine višekratno smo upozoravali na ogromno administrativno opterećenje obiteljskih doktora koje nam ne ostavlja vrijeme za liječenje i savjetovanje svih onih kojima je to potrebno. Vas, dragi pacijenti, se ‘šeće’ zbog nepotrebne papirologije. Upozoravali smo i na česte kontrole i kažnjavanja liječnika od strane HZZO-a upravo i najviše radi administrativnih obaveza i pogrešaka. Isto tako, upozoravali smo na sve manji broj liječnika u obiteljskoj medicini, kao i na sve starije liječnike i sve veći broj ordinacija bez liječnika. 

POVEZANI ČLANCI:

Administrativno nepotrebno opterećenje nemedicinskim poslom samo dodatno odvraća nove generacije liječnika od  obiteljske medicine. Iako nam je javno najavljivano administrativno rasterećenje, između ostalog i oslobođenje od obveze pisanja putnih naloga, do njega nije došlo.

Odlukom, koja može isto tako biti i povučena, najavljeno je da nas HZZO neće financijski kažnjavati za putne naloge, ali da ćemo ih i dalje morati pisati – dakle nema rasterećenja. Samo su „velikodušno“ odlučili da nas privremeno neće kažnjavati to jest da nećemo morati plaćati troškove vašeg putovanja HZZO-u ukoliko pogriješimo u kojem kilometru.

Stoga mi, obiteljski doktori organizirani u KoHOM, smatramo da u suradnji s našim pacijentima trebamo izbacit nepotrebnu papirologiju, čime će nam ostati više vremena za naš posao - liječenje bolesnika

Podsjećamo, svaki pacijent koji ima pravo na naknadu putnih troškova i ima izdani putni nalog svojeg doktora, ionako mora otići na šalter HZZO-a gdje mu se procijeni pravo na naknadu troškova i isplate sredstva. U međuvremenu uspostavom e sustava papirnatu uputnicu više ne morate kod nas podizati, ali su Vam ostavili obavezu da dolazite po putne naloge. Ne vidimo razloga da pacijent, sa nalazom izdanim u bolnici, ne otiđe direktno na šalter HZZO-o i ondje mu HZZO administrator ne procjeni (kao i sada) pravo na troškove prijevoza bez uplitanja obiteljskog doktora. Pacijentu i doktoru jednostavnije. 

>> VIDEO Izgrizle je stjenice u hotelu pa dobila odštetu: 'Nevjerojatno je svrbjelo i boljelo'


 

Komentara 4

BU
burza
16:57 23.10.2023.

Ma kakva posveta pacijentu samo bulje u kompjuter ne slusaju pacijenta

Avatar babinjak1984
babinjak1984
13:30 23.10.2023.

To je reforma zdravstva??

DE
Dex
13:40 23.10.2023.

Sve bolnice (bar u Zagrebu) imaju šalter za tu stvar i svi to znaju osim ovih sa kupljenim diplomama

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije