Znanstvenici su namjerno 2012. godine srušili veliki putnički zrakoplov kako bi otkrili koja bi sjedala imala najbolje šanse preživjeti pad. Test koji je provela tvrtka pod imenom Broken Wing bio je upleten u kontroverze nakon što je američka vlada odbila dopustiti da se eksperiment izvede na njihovoj zemlji. Nakon istraživanja alternativnih lokacija, tvrtka je na kraju uvjerila meksičku vladu da se test provede u pustinji.
Plan za testiranje bio je upravljati zrakoplovom na daljinu prije nego što se namjerno sruši u pustinju kako bi se točno simuliralo što bi se moglo dogoditi u slučaju stvarnog pada. Međutim, budući da je zrakoplov morao letjeti iznad naseljenih područja, meksička je vlada zahtijevala da zrakoplovom za to vrijeme upravlja kapetan Jim Bob Slocum, piše Daily Mail.
VEZANI ČLANCI:
Slocum je imao zadatak odvesti zrakoplov u divljinu te ga napustiti oko 12 kilometara prije mjesta pada. Letjelicu je napustio zajedno sa stručnim padobrancem.
Zrakoplov Boeing 727 poletio je iz zračne luke u Mexicaliju 27. travnja 2012. godine te se namjerno srušio brzinom od oko 225 kilometara na sat. Simulacija je pokazala da bi putnici u prednjem dijelu zrakoplova najvjerojatnije poginuli u pravoj nesreći. Takav bi incident, također, ozbiljno ozlijedio one koji su sjedili iznad krila zrakoplova.
Većina testnih lutki u stražnjem dijelu zrakoplova ostala je netaknuta, povećavajući šanse za preživljavanje putnika koji tamo sjede u stvarnoj situaciji. Okolnosti bi vjerojatno bile obrnute da se zrakoplov prvo zabio repom u tlo.
Test je otkrio i jednu zabrinjavajuću stvar, a to je da bi evakuacija u stvarnoj nesreći mogla biti iznimno teška s obzirom na to da slomljeni dijelovi karoserije mogu stvoriti potencijalne opasnosti i blokade.
"novosti" iz 2012, koma