velika uloga na svim izborima

Koliko politički akteri u Hrvatskoj koriste društvene mreže; Stručnjak: HDZ radi nešto što je radio i Donald Trump

Zuckerberg najavio promjenu imena kompanije ali ne i  Facebooka
Foto: Borna Filic/PIXSELL
1/4
28.05.2023.
u 21:30

Aktiviranje stranaka na društvenim mrežama u zadnji trenutak za Marijana Palića je velika pogreška jer su i prošli parlamentarni kao i lokalni izbori pokazati da je digital bio ključan.

Iako društvene mreže igraju nezaobilaznu ulogu na svim izborima u Hrvatskoj još uvijek političke stranke ne koriste sve njihove "blagodati" u onoliko mjeri u kojoj bi mogle i trebale. Niti su pretjerano aktivne niti su znale posložiti na vrijeme društvene mreže i svoje digitalne strategije. Stručnjak za digitalnu komunikaciju Marijan Palić s kojim smo razgovarali o načinu na koji političke stranke u Hrvatskoj kao i ključni političari koriste digitalne platforme kaže kako se kod nas uvijek radi u "zadnji tren", odnosno da se svi politički akteri "aktiviraju" i na društvenim mrežama najčešće pred izbore, odnosno u vrijeme kampanja. Iz čega se može zaključiti kako u ovom trenutku na digitalu traje svojevrsno "zatišje pre buru" obzirom da će iduća 2024. godina biti "superizborna" u kojoj će se održati i parlamentarni i europski i izbori za predsjednika države.

VEZANI ČLANCI:

Aktiviranje stranaka na društvenim mrežama u zadnji trenutak za Palića je velika pogreška jer su i prošli parlamentarni kao i lokalni izbori pokazati da je digital bio ključan. Što se posebni odnosi na tri stranke - Možemo koji su postali treća snaga u državi, Most koji je osvojio osam mandata, dok je na lokalnoj razini od aktivnosti na društvenim mrežama profitirala stranka Fokus.

- Generalno gledajući, trenutno najveću interakciju na digitalu ima Domovinski pokret koji konstantno objavljuje novi sadržaj i kojemu svaki objavljeni sadržaj broji većinom preko tisuću lajkova.  Najveća stranka HDZ s druge strane ima slabu aktivnost na društvenim mrežama, ali to je i očekivano obzirom da se radi o vladajućoj političkoj stranci pa rijetko tko tko želi pretjerano biti oko njih odnosno lajkati njihove objave i poteze - kaže Palić. No obzirom na sadržaj koji HDZ preko društvenih mreža producira slab angažman je i "pohvalan" jer sve analize pa i ona nestranačke udruge građana GONG pokazuju kako službena Facebook stranica HDZ-a već godinama objavljuje sadržaj obilježen vrijeđalačkim diskursom u kojem se učestalo omalovažava, ismijava i proziva niz političkih aktera s jezikom primjerenim grubim anonimnim internetskim komentarima.

VIDEO: Milanović: "Meni su dolazili pred vrata grlati i silni momci, Plenković ih je huškao"

- Umjesto proaktivnosti i predstavljanja svojih stvari, HDZ koristi napade na opoziciju i posebice predsjednika države Zorana Milanovića i to radi dosta loše. A to koriste jer znaju da će im mediji prenijeti taj sadržaj. Nešto slično radio je i Donald Trump - što veći napad, veća medijska pažnja. Budući se premijer Andrej Plenković prikazuje kao netko tko na taj način ne želi komunicirati u javnosti takav je diskurs je očito preuzela stranka preko društvenih mreža kao najbezbolniji način da se odgovori na komunikaciju predsjednika države - kaže Palić.

Stranka Možemo s druge strane objavljuje dosta video sadržaja, ali ima slab "engagement" na društvenim mrežama dok je kod najjače oporbene stranke SDP-a primjetno da su se u zadnje vrijeme, točnije od angažmana PR stručnjaka Alexa Brauna pokrenuli što se tiče digitala te su krenuli i sa vizualima, slanjem konkretnih poruka. Uz Domovinski pokret, kaže Palić, SDP najintenzivnije komunicira trenutno na društvenim mrežama, a veliku zamjerku vidi u činjenici da niti jedna stranka u ovom trenutku ne koristi konkretno oglase za testiranje poruka i target supina, a na taj se način primjerice, radi u SAD-u i Velikoj Britaniji, a donosilo je rezultate i tijekom parlamentarnih izbora u Hrvatskoj, izuzev SDP-a i DP-a koji rade na promoviranim oglasima koje ujedno objave na svojoj stranici. Kada se gledaju općenito društvene mreže teško je ne primijetiti da su političari najaktivniji na Facebooku, a znatno manje na Twitteru, ali to, ne čudi obzirom da, kaže Palić, iako se Facebook otpisuje već godinama svi su na njemu dok je u Hrvatskoj twitter zajednica još uvijek mala. No ističe kako bi političari i stranke definitivno morale "otkriti" TikTok koji se u SAD-u pokazao dosta važnim u dobrom rezultatu Demokrata.

VEZANI ČLANCI:

- TikTok u Hrvatskoj najviše koriste, po objavama, Dario Zurovec, gradonačelnik Svete Nedelje i Nikola Grmoja iz Mosta. Drugi nisu toliko aktivni na toj mreže iako treba istaknuti Domovinski pokret koji ima 2200 pratitelja na TikToku te Forum mladih SDP-a s 560 pratitelja - kaže Palić koji ističe i kako je prava šteta što TikTok nema i predsjednik države obzirom da svaki video s njim u toj zajednici vidi, komentira i dijeli nekoliko stotina tisuća ljudi iz cijele regije.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije