IL PICCOLO

Koridor 5

14.12.2002.
u 00:00

Istočno od Trsta stanje postaje mutnije no ikada. Slovenija je dala prednost vezi Maribor - Graz spram veze Maribor - Budimpešta, dok je Mađarska prethodno dala prednost smjeru Budimpešta - ukrajinska granica prije nego trasi koja od mađarske granice ide prema slovenskoj granici

Isključeni iz nove Europe. Do sada nakupljena kašnjenja u ostvarivanju multimodalne osi Lyon - Torino - Venecija (Trans european network - Ten) i potom na njezinu produženju Trst - Ljubljana - Budimpešta - Kijev (koridor 5) stavljaju sjever zemlje, posebice sjeveroistok i pokrajinu Friuli Venezia Giulia izvan igre velikog prometa iz, i poglavito prema, osam zemalja koje će u svibnju postati punopravne članice Europske unije. Dok će sjeverno od Alpa os Stuttgart - München - Beč - Budimpešta biti operativna već 2006, s Francuskom koja već ostvaruje pravac velike brzine Lyon - Strasbourg (dok pravac Lyon - Torino prijavljuje velika kašnjenja), činjenično konkretizirajući zaobilaženje Padske nizine u razvoju europskog pravca Zapad - Istok. To su bojazni koje je izrazio tršćanski zastupnik Riccardo Illy pri ispitivanju ministra vanjskih poslova Franca Frattiniija. A jučer je Farnesina odgovorila tijekom "question timea" u parlamentu. Uime vlade je podtajnik za vanjske poslove Mario Baccini prikazao stajalište Italije na razini zajednice glede ostvarivanja koridora 5 i koridora 8 (Bari - Drač - Sofija - Varna). Baccini je potom najavio politiku pritiska spram drugih zemalja uključenih u trasu koridora 5 "kako bi prvenstvo u svojim nacionalnim planovima dale razvoju tih projekata" vezanih uz tu infrastrukturnu os.

Za Illyja u Italiji ne postoji potrebna senzibilnost spram problema i to unatoč snažnim apelima u korist koridora 5 od strane predsjednika Assindustrie Antonija D"Amata i državnog čelnika Carla Azeglia Ciampija. Istočno od Trsta stanje postaje mutnije no ikada. Slovenija, precizira bivši gradonačelnik glavnog mjesta Julije, dala je prednost vezi Maribor - Graz spram veze Maribor - Budimpešta, dok je Mađarska prethodno dala prednost smjeru Budimpešta - ukrajinska granica prije nego trasi koja od mađarske granice ide prema slovenskoj granici.

Do 2010. razmjena između istočne Europe i Italije udvostručit će se, ali paradoksalno, glavni prometni protok riskira u pravcu zapad - istok krenuti sjeverno od Alpa, uz jednu već tešku penalizaciju i talijanskog lučkog sustava s pristaništima u Trstu, ali i Genove ako se ne pokrene transpadanijski pravac, a koji riskiraju teške udarce u pogledu prometa robe. "Španjolska realizira pravac Barcelona - Lyon", zaključuje Illy, "do tamo će joj biti dovoljan pravac Lyon - Strasbourg i onda na istok preko Stuttgarta i Beča." Izvući iz toga žalosne zaključke i previše je lako, piše Mauro Manzin. (H)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije