05.07.2023. u 19:00

Učenik može koristiti umjetnu inteligenciju za rješavanje domaće zadaće ili čak i ispita, no sasvim je sigurno da neće usvojiti dovoljno onih znanja koja će mu biti potrebna u kasnijim fazama školovanja

Kao i u svemu drugome, umjetna inteligencija obrazovanju donosi brojne koristi, ali često i ne tako vidljive opasnosti. Već danas brojne su primjene umjetne inteligencije u učionici i predavaonici. Vrlo egzaktan alat, prepoznat i od Googlea, dolazi upravo iz Hrvatske. Photomath je alat koji će riješiti matematički zadatak i ponuditi korake kako je do tog rješenja došao.

I već ovdje dolazimo do najosnovnijeg problema kada se o umjetnoj inteligenciji u obrazovanju radi. Učenik može takav alat koristiti za rješavanje domaće zadaće ili čak i ispita, no sasvim je sigurno da neće usvojiti dovoljno onih znanja koja će mu biti potrebna u kasnijim fazama školovanja. Ako Photomath koristi kako bi uštedio vrijeme koje će iskoristiti za usvajanje tih znanja s Photomathom kao pomagalom, tada takav pristup ima punu svrhu.

VEZANI ČLANCI:

Kao i prije, i sada je ključno kod učenika razviti osobnu odgovornost prema razvoju vlastitog znanja, u čemu alati temeljeni na umjetnoj inteligenciji trebaju biti samo način da se to znanje lakše stekne. Isto je i ako učenik odluči zadaćnicu napisati ChatGPT-jem. U tom slučaju neće svladati tehnike pisanja, niti razviti vlastiti stil koji bi ga mogao izdvojiti od ostalih u nekom polju za koje se poslije možda odluči. I u jednom i u drugom slučaju možda je i najgora posljedica to što će učenik preskočiti komponentu istraživanja

A upravo je u istraživanju najveća vrijednost obrazovanja i znanosti. To je vještina koja se uči, zloporabom moćnih alata umjetne inteligencije nastaje velika šteta i velika praznina koju će poslije biti nemoguće popuniti. S druge strane, one učiteljske, već sada umjetna inteligencija nosi niz koristi ne samo u administriranju škole i nastave već i u učionici. Umjetna inteligencija prepoznat će, primjerice, plagijat ili prepisivanje, i u nastavi i kad je riječ o ispitima, preciznije određivati uspješnost učenika i studenata, olakšati interakcije i diskusije na mrežama, primjerice.

Najveća nada, ipak, polaže se u personaliziranje nastavnog programa pa će uz pomoć umjetne inteligencije nastavnik isti program moći prilagođavati svakom učeniku na temelju njegovih sposobnosti, bez remećenja nastave bilo kojem drugom učeniku ili studentu. S krajnjim ciljem da se uz pomoć umjetne inteligencije obrazovanje napokon učini univerzalno dostupnim i jednako kvalitetnim svakome, i onima koji ne mogu fizički sudjelovati u nastavi. No, u pozadini svega mora stajati želja da se uči, nauči i napreduje.

VIDEO Vozači, budite oprezni! Ovo su kazne za neke od najčešćih prometnih prekršaja

Komentara 2

DU
Deleted user
22:27 05.07.2023.

Mi nismo smjeli uopće koristiti kalkulator. Ne znam da li današnji srednjoškolci uopće znaju "pješice" izračunati drugi korijen nekog broja.

BR
Brankko
21:04 05.07.2023.

Nema baš mnogo koristi od umjetne inteligencije ako nema prirodne i ako nema "naučene" inteligencije.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije