Oko 130 kilometara autoceste dobit će Hrvatska u iduće tri godine. Osim smjerova Zagreb - Split i Zagreb - Rijeka, u tom će razdoblju nove prilaze kao spojeve na autocestu Zagreb - Split dobiti Šibenik i Zadar.
Kapitalni su to domaći projekti o čijem je napretku jučer novinare izvijestio Muhamed Čokljat, savjetnik predsjednika Vlade Republike Hrvatske. Razloga za optimizam ima jer, objašnjava Čokljat, svi radovi teku prema planu i ne kasne. Proboj tunela Mala Kapela, koji bi trebao biti sagrađen u lipnju 2004. godine, počinje u iduća tri dana, a odlično napreduju i radovi na spojnoj dvotračnoj cesti Udbine - Gornja Ploča.
No osim dosad solidno odrađena posla, novinare je ponajviše zanimala isplativost dugoočekivane autoceste Zagreb - Split. Studije su, naime, pokazale kako je takva prometnica ulagaču isplativa prođe li njome 12.000 vozila na dan. Kako je hrvatski prosjek oko 8000 vozila, ne znači li to da Hrvatske autoceste neće moći otplatiti kredit?
- Najveća vrijednost autoceste jest razvojna, ne slažem se s onima koji je kvantificiraju kroz godišnji promet vozila. Cesta će imati i odmorišta, o čijoj se poziciji i eventualnim koncesionarima upravo raspravlja. A imat će i poslovne zone, za koje su već zainteresirane male općine, a Hrvatske autoceste moći će kredit otplatiti i iz potrošnje goriva! U svakome slučaju, ni cestarine neće poskupjeti kako bi prikupili novac - razuvjeravao je novinare savjetnik Čokljat.
Jučer se u Vladi sastalo i povjerenstvo za ceste, na čelu s premijerom Ivicom Račanom. Raspravljali su i o želji Ogulinaca da se ne ruši kamp Bechtela, nego da HAC kao zainteresirani ulagač sufinancira kamp koji bi taj grad pretvorio u poslovnu zonu. Povjerenstvo je raspravljalo i o nastavku projektiranja važnih cesta Žuta Lokva - Rupe i Split - Dubrovnik, te o uređenju županijskih i državnih cesta. (vgr)