Internet kao oružje

Kremlj: Jako smo puno naučili od Kim Kardashian

Foto: PA/Pixsell, DPA/Pixsell
15.09.2017.
u 10:20

Ruski vojni vrh razvija strategiju budućnosti ratovanja putem društvenih mreža i medija. Medijski sukob između Moskve i SAD sada se vodi sasvim novim oružjem.

Propagandni rat između Washingtona i Moskve vodi se već desetljećima. Nakon Drugog svjetskog rata Staljin je na raspolaganju imao Radio Moskvu koja je na kratkovalnim dužinama emitirala vijesti viđene očima Rusije diljem svijeta.

S druge strane, SAD je izdašno financirao i nadgledao Radio Sloboda koji je “pokrivao” slušatelje diljem cijelog tadašnjeg SSSR-a. Slušanosti i jedne i druge postaje mjerila se u nekoliko postotnih poena. No danas je situacija nešto drugačija, a medijski kanali potpuno su drugi.

– Kolika je snaga medijskih alata na internetu najbolje pokazuje primjer Kim Kardashian. Ona ima 55 milijuna pratitelja na Twitteru, a svaku njenu objavu prate deseci milijuna ljudi. Kim Kardashian na njih utječe bez problema, a ona iza sebe nema ni obavještajne službe, ni KGB, ni ministarstva, ni logistiku, ustvrdio je prije nekoliko mjeseci Putinov glasnogovornik Dmitri Peskov. Ovakav pristup medijima, ali i društvenim mrežama nije nov.

On traje znatno duže s američke strane, no u posljednjih nekoliko godina Rusija je uhvatila korak sa zapadom. Do te mjere da su zapadni mediji, ali i zapadni političari, počeli tvrditi kako se Rusija miješa u izborne procese cijelog niza zemalja, od SAD-a do Njemačke. I dok je na američkoj strani tu medijsku dominaciju godinama gradio CNN, a potom i Fox News, na strani Moskve danas su dva glavna medijska kanala, RT i Sputnik.

– Cijeli taj koncept globalnih medijskih mreža osmislila je anglosaska strana. Mi smo se samo pridružili ovom sustavu. To je kao pokretna traka u proizvodnji. Prvi ju je osmislio Ford, danas pokretne trake koriste i Citroën, i Mercedesa, i Lada... I ništa tu nije sporno – kaže Peskov.

Pokretanje Sputnika bio je posljednji dio plana Moskve za izjednačavanje utjecaja na globalnoj medijskoj sceni. Do tada je u Rusiji djelovala nacionalna informativna agencija RIA, kao i Radio Moskva, koje su spojene u jednu agenciju i potom potpuno rebrendirane pod novim imenom Sputnik. Za glavnu urednicu ovoga novoga projekta izabrana je Margarita Simonjan, koja je nekoliko godina prije od novoosnovane televizijske postaje Russia Today, danas znane kao RT, stvorila stvarnog, globalnog igrača čiji se program gleda diljem svijeta.


– RIA je do tada donosila prilično hladne, taksativno navedene vijesti. Sada Sputnik ima nešto drukčiji koncept. Donose vijesti o Zapadu, ali tako kako to nitko do sada nije prikazao. Onako kako to mi vidimo. I vijesti koje se u SAD-u baš i ne mogu vidjeti na bilo kojoj televiziji, kaže Simonjan. Odbija pri tome bilo kakvu tvrdnju da je Rusija s nekim u medijskom ratu.
– Ja ne vjerujem u rat, ja mrzim ratovanje, i mi zasigurno nismo ni s kim u ratu. Ali pokazujemo priču onako kako je mi vidimo – kaže M. Simonjan.

Procjenjuje se kako televizijski program RT-a ovoga trenutka dopire do oko 80 milijuna gledatelja na području Zapada Europe i SAD-a. Mnogo manje nego što je doseg britanskog BBC-a, no svakako vrlo impozantan broj gledatelja na čije je mišljenje moguće bar malo utjecati. I da bude potpuno jasno, ova se igra vodi u dva smjera. Jer i CNN danas, baš kao i Fox ili BBC, pokriva rusko medijsko tržište. I pokušava pokazati svoje viđenje stvarnosti i analize događaja. Rat već uvelike traje, ali on se ipak svodi na medijske sukobe.

Komentara 3

KA
kajinx
19:28 15.09.2017.

Jako smo!!! Nazad u školu!

Avatar sidhara
sidhara
10:48 15.09.2017.

Vazno je da ljudi znaju istinu, ljudi vole pravdu i istinu. Nije pobjednik onaj tko je jaci, nego tko je pravedniji. Sami gloopi nisu jos ovo shvatili.

Avatar Nesvrstani
Nesvrstani
14:12 16.09.2017.

Znači sad će Putin da poveća agentima K.G.B. d.u.p.e i s.i.s.e , možda se čak posluži i nekim crncem da snimi eksplicitni video, kao što se poslužila Kim Kardašian, i ceo svet je njegov.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije