Više od 130 centimetara od srijede do petka porastao je vodostaj Save na brodskom području, uzvodno na novogradiškom dijelu oko 70 centimetara, a nizvodno kod Slavonskog Šamca i Županje do čak 140 cm.
Sava svakog sata raste dva do tri centimetra i pod stalnim je nadzorom. Na snazi su još uvijek pripremne mjere obrane od poplave – kod Broda je jučer bila +670, a redovite se mjere obrane od poplave proglašavaju kod +750.
– Bez obzira na to što Sava raste i u gornjem toku, nadamo se da se ukupno stanje, unatoč prognozama, neće dalje pogoršavati. Za svaki slučaj naše je dežurstvo pojačano – kaže Davorin Piha, voditelj Vodno-gospodarske ispostave Brodska Posavina.
Ozbiljnija je situacija na rijeci Orljavi kod Frkljevaca u Požeštini. Ondje su proglašene redovite obrane mjere obrane od poplave, ali stanje još nije alarmantno jer je rijeka još uvijek u koritu. Prati se i stanje u zaobalju iako lateralni kanali mogu primiti još znatne količine vode koja stiže potocima.
– Ništa ne prepuštamo slučaju pa povremeno uključujemo crpke radi prebacivanja vode iz kanala u Savu čime smo rasteretili kanale da se ne bi izlili i ugrozili područja kroz koja prolaze – kaže Piha.
Vlasnici sedmadesetak splavi privezanih uz lijevu obalu od stadiona sve do rekreacijskog centra Poloj na nogama su.
– Podizanje razine Save splavi može oštetiti, čak i prevrnuti. Prilaz splavima zbog nadolaska vode sve je više otežan, ali dolazimo u nadzor tri puta dnevno. Zbog porasta vodostaja sajle kojima su splavi učvršćene za obalu moramo postupno otpuštati da ih vodni val ne bi nasukao na obalu. Posao nije lak, treba muški potegnuti i zato smo svi na stalnom oprezu – kaže suvlasnik jedne od savskih splavi Brođanin Josip Simeon. Osim rasta vodostaja splavima su velika prijetnja golemi nanosi koje Sava nosi, od plastike i granja do čitavih stabala.
– Lako ćemo sa sitnijim otpadom, ali opasnost su nam višemetarska debla koja riječna matica usmjeri na lijevu obalu i gomila ih ispred splavi. Ne preostaje drugo nego uz pomoć dugačkih motki nanose stalno odgurivati i spriječiti da sajle i splavi pod naletom stotina tona tereta ne popucaju. Činimo sve da se ne dogodi najgore – kaže J. Simeon.