FSRU brod LNG Croatia, odnosno plutajuća jedinica za prihvat i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina danas je doplovio do terminala u Omišlju. LNG Croatia je u subotu isplovio iz španjolske luke Sagunto gdje je ukrcan plin za njegov probni rad.
Hrvatski LNG terminal očekuje se da će napokon s komercijalnim radom krenuti početkom sljedeće godine. FSRU brod LNG Croatia bivši je tanker Golar Viking koji je tvrtka LNG Hrvatska kupila nakon provedenog javnog nadmetanja od tvrtke Golar Power koja je ponudila konverziju postojećeg tog LNG tankera proizvedenog 2005.,u FSRU brod za 159,6 milijuna eura. Ta konverzija je obavljena u jednom kineskom brodogradilištu te je LNG Croatia u Hrvatsku doplovio u listopadu i to u brodogradilište Viktor Lenac gdje su obavljena dodatna ispitivanja.
Kapacitet spremnika broda LNG Croatia iznosi 140.000 kubnih metara, s kapacitetom uplinjavanja od 300.000 kubnih metara prirodnog plina na sat, što je 2,6 milijardi kubika godišnje. Ukupna vrijednost hrvatskog LNG terminala je 233 milijuna eura, a uz njega će moći pristati svi brodovi za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, kapaciteta od 3500 do 265.000 kubnih metara plina. U prve tri godine rada terminala rasprodano je 100 posto njegova kapaciteta, a od sezone 2023./24. do 2026./27., zakupljeno je oko dvije milijarde kubnih metara.
VIDEO Omišalj: Gradilište LNG terminala
“ U prve tri godine rada terminala rasprodano je 100 posto njegova kapaciteta, a od sezone 2023./24. do 2026./27., zakupljeno je oko dvije milijarde kubika.” Ako je ovo istina onda je ovaj terminal upravo onakva investicija kakva nam treba.