Trebat će još koji mjesec da dokument vrijedan 4,5 milijuna kuna, koji je trebao biti gotov do kraja prošle godine, napokon ugleda svjetlo dana. Verzija koja je jučer podastrta Turističkom vijeću – tristotinjak stranica na engleskom i sažetak na hrvatskom jeziku – dobila je niz kritika. Za pojedine članove Vijeća jučer viđeni materijal u rangu je malo boljeg studentskog seminarskog rada, a ni ministar Darko Lorencin ne krije da nije zadovoljan autorskim uratkom konzultantskog španjolsko-hrvatskog konzorcija THR - Horwath Consulting. Primjedbe će biti hitno sistematizirane i proslijeđene konzultantima, kako bi se već u idući ponedjeljak s njima sjelo za stol.
– Više puta smo razmatrali fazna izvješća budućeg strateško-marketinškog plana, a ovo je prvi put da smo pred sobom imali prijedlog cjelovitije verzije. Slažem se s članovima Vijeća, materijal koji smo vidjeli treba jako nadograditi i poboljšati – jasan je Lorencin.
– To ne smatram ničim izvanrednim. Posao je konzultanata da predlažu, a naš da usvajamo, odbijamo i korigiramo.
Ocijenjeno je da u prijedlogu nisu dovoljno razrađeni regionalizacija i novi proizvodi, niti su uvezani s tržištima na koja se cilja u razdoblju do 2020. Spornim se pokazala ideja da se ugasi većina predstavništava HTZ-a u inozemstvu.
– Mjesta za poboljšanja ima, ali predstavništva nam svakako trebaju. Marketinške agencije mogu odrađivati samo djelić njihova posla – kazao je Lorencin i dodao da će idućih tjedana svakodnevno biti uključen u završnicu izrade plana kako se više nepotrebno ne bi izgubilo ni dana.
>> HTZ Horwathu i THR-u od 2000. isplatio ukupno 12 mil. kuna
Vrlo je sumnjivo to preskupo plaćanje nekim konzultantskih kompanijama od strane Vlade koja ne želi stručnjake i misli da se sve rješava politikom i da je sve stvar političke odluke. . . . . . (sindrom 'političke odluke' je pokazateljj nove psihičke bolesti otkrivene među hrvatskim profi-političarima koji ni psećju kučicu ne znaju napraviti.)