Hrvatska udruga privatnih brodara, koja okuplja 252 plovila u vlasništvu 190 pravnih osoba, što je više od polovice hrvatskih malih brodara koji nude kružna putovanja, jednodnevne izlete i jahte s posadom, upozorila je kako su se našli pred velikim problemima koji ih očekuju u predstojećoj turističkoj sezoni. Zbog najavljene rekonstrukcije gata svetog Petra, u Splitu više neće imati privezište, a ponuđene alternative su izvan Splita što im u potpunosti remeti poslovanje.
Predsjednik Udruge Arsen Ercegović ističe kako su privatni brodari sukladno državnoj Strategiji ulagali u brodove, ali nije im izgrađena ni matična luka u Krilu Jesenice pa imaju problem i sa zimskim vezom. Zapošljavaju 1500 ljudi, prošle su godine imali promet od 104 milijuna eura, a dobit od 14 milijuna eura, ova sezona bit će približno jednaka, a sljedeća je pod velikim znakom pitanja.
- U našem poslovanju najveći problem nam je infrastruktura, odnosno luke, uz probleme s posadom, odnosno radnom snagom, koje imaju i sve druge djelatnosti. Od prvoga dana osnutka udruge prije 33 godine do današnjega dana, luke su najveći problem našeg poslovanja. Zbog rekonstrukcije mula Svetog Petra u Splitu naredne dvije godine u Splitu neće biti veza za naše brodove. Split nam je važan i kao destinacija, ne samo kao polazišna i odredišna luka. Smjenu gostiju možemo napraviti bilo gdje, ali Split je i riva, Dioklecijanova palača, Ultra, restorani... Split za nas nema alternativu – istaknuo je Ercegović. Kaže da su za rekonstrukciju doznali prekasno i da su njihove agencije i partneri koji su već počeli prodavati aranžmane za narednu sezonu, imat će velike posljedice i organizacijske i reputacijske.
- To nam je problem za kojega za sada ne vidimo rješenje. Nastojimo u narednom periodu s Županijskom Lučkom upravom, Županijom i Ministarstvom doći do rješenja. Nadamo se razumijevanju. Mi nismo krivci za tu situaciju – kaže Ercegović. Traže rješenje na području Luke Split.
- Sve alternativne luke koje su nam ponuđene kao zamjena nisu nam prihvatljive. Primjerice, Luka Omiš se nudi, ali to je ozbiljan problem zbog gužvi na magistrali. Svaka luka u Splitu je bolja od bilo koje izvan Splita – istaknuo je Ercegović. Ne odgovaraju im ni Trogir, Kaštela i Makarska koje su im ponuđene, traže rješenje na području Splita.
Problem će ove godine biti i zimski vez jer bi trebali započeti radovi i u luci Krilo Jesenice, gdje su sada vezana većina njihovih brodova. - Vidite i sami nabijeni su jedan na drugoga kao šipak. Kako nam je rečeno koncem u Županijskoj lučkoj upravi, dozvola je izdata godine raspisat će se natječaj za izvođača radova koji trebaju početi na proljeće. Trebali bi trajati dvije godine – rekao je Ercegović i naglasio kako se neće povećati kapacitet luke, ali će dobiti modernu infrastrukturu, odnosno sve potrebne priključke.
>>> FOTO Ovo je najviši otok u Hrvatskoj, ukupna dužina obale mu iznosi čak 175 km, a ikonska plaža planetarno je poznata