Za odsukavanja trajekta Marko Polo s otočića Sit zamalo se nije dogodila ekološka katastrofa. U utorak je pri izvlačenju broda oštećen tank s gorivom te je postojala opasnost da najmanje pet tona nafte iscuri u more!
Pravodobnom intervencijom nije iscurila ni kap. Odmah nakon što je uočeno oštećenje tanka, ograđen je prostor, a sanacija rupe povjerena je roniocima splitske tvrtke Dubina, ovlaštene za podmorske intervencije, koja je nedavno iz Ohridskog jezera izvukla potonuli trajekt Ilinden.
Sreća da nije bilo valova
Ronioci su imali vrlo težak i opasan zadatak. Prostor između morskog dna i trupa broda bio je širok samo 40 centimetara.
Donosimo ekskluzivne podmorske snimke trajekta nasukanog na otoku Situ
Osim znanja i vještine, imali su i sreće jer nije bilo jačih valova i vrtloženja pa u tank nije prodrla morska voda, a nafta nije iscurila van. Završilo je bez ikakvih posljedica za okoliš. Tome svjedoče i neoštećena ronilačka odijela koja bi, u slučaju dodira s naftom – progorjela.
Pretakanje 330 tona nafte
Danas ujutro počelo je pretakanje 330 tona nafte s Marka Pola na brod Đeletovci, a od iskrcaja 18 vozila koja su ostala zarobljena u palubi zasad se odustalo iz sigurnosnih razloga.
Stigli su i stručnjaci iz rotterdamske tvrtke SMIT Salvage, najpoznatije za spašavanje na moru.
Oni su s kolegama iz Jadranskog pomorskog servisa trebali utvrditi najpovoljniji način za odsukavanje broda, a kako doznajemo, unatoč najavama, odustalo se od miniranja podvodnih stijena.
ne znam situaciju ali ako ima prostora od krme do dna brodu treba opteretiti krmu da se pramac malo podigne i tada se brod povuče u natrag, olakšavanjem broda krma se diže i pramac se bolje oslanja na obalu. znači ne odteretiti brod nego drugačije rasporediti masu. ili sam možda u krivu, ali tako na Dunavu čamce odsučemo ;) ili sam u krivu jer nije isto čamac i Marko Polo XD