– Prvi dan u školi prošao mi je odlično. U razredu nas je svega sedam, nas tri djevojke i četiri dečka, upoznali smo se, porazgovarali... Kolege su mi, prema prvim dojmovima, odlični i nadam se da ćemo se dobro družiti – tako nam o svom prvom srednjoškolskom danu govori Martina Hunjadi, učenica Obrtničke škole u Koprivnici.
Martina je slijepa učenica i jedna je od nešto više od dvije i pol tisuće srednjoškolaca s teškoćama i ima svoju “pomagačicu u nastavi” Špelu Škrt Keser koja je s njom već tri godine.
Integracija učenika
Martina je završila Osnovnu školu Đelekovci u redovitom programu pa tako redovna nastava za nju nije nepoznata. Ali za njezine nove profesore u Obrtničkoj školi slijepa osoba jest.
Martina Hunjadi upisala je trogodišnji program za cvjećara. U razredu ih je ukupno sedam
Zbog toga su škola i Udruga “Šegrtsko srce” koju su osnovali profesori te škole odlučile angažirati slijepog profesora Bojana Berteka, koji ima zadatak pomoći ne Martini, nego njezinim profesorima da je prihvate na pravi način.
– Profesor Bertek već je u lipnju održao prvo predavanje našim profesorima, a dogovorili smo se da će dolaziti jednom mjesečno i pomagati nam kako bismo Martini omogućili ono što je njoj najpotrebnije. Martina je upisala trogodišnji program za pomoćnog cvjećara – kaže nam ravnatelj škole Ratimir Ljubić dodajući da svake godine njegova škola upiše razred za djecu s poteškoćama, a osim toga, od ukupno 700 djece, koliko ih se upiše u 20 zanimanja, čak je 113 učenika s blažim oblicima poteškoća integrirano u redovne razredne odjele.
– To su potrebe ovog kraja, a petnaest godina imamo poseban razred za djecu s izraženijim poteškoćama – objašnjava Ljubić.
No slijepu učenicu upisali su prvi put ove godine. I žele pružiti sve potrebno kako bi se u njihovoj sredini dobro osjećala i gradivo kvalitetno usvajala. Zbog toga im je pomoć prof. Berteka dragocjena.
Rušenje predrasuda
– Na temelju svojih iskustava u prosvjeti, ali i kao slijepa osoba, koja sama živi i radi u pet različitih škola, a sada evo i u šestoj, želim unaprijediti znanje i srušiti predrasude, ako postoje, kod svojih kolega profesora koji će podučavati Martinu.
U procesu nastave Martini će trebati pročitati što piše na ploči, opisati joj ono što ne može vidjeti, a ako se prezentira neki uređaj ili materijal, trebat će joj ga donijeti da opipa – objašnjava Bertek.
Ističe da se slijepu osobu ne treba štedjeti od obveza i zadataka, treba je uvažavati i aktivno uključiti u nastavu kako ne bi bila samo broj, što bi štetilo njoj i obrazovnom sustavu.
>> Nova školska godina počela za oko pola milijuna učenika