Osvrćući se na probleme u informatičkom sustavu na koje su prethodno ukazali obiteljski liječnici i zbog kojih se dogodilo, kako su upozorili iz KoHom-a, da je u karton jednog pacijenta unijet nalaz drugog pacijenta, ministar Vili Beroš danas je u Požegi izjavio kako se tu ne radi o CEZIH-u nego i HZZO portalu namijenjenom komunikaciji s primarnom zdravstvenom zaštitom.
- Nakon dojave, utvrđeno je da je jedno ime krivo detektirano jer je u međuvremenu došlo do promjene imena dotičnog pacijenta. Zatražili smo od informatičkih stručnjaka koji imaju ugovor za taj dio s primarnom, a radi se o devet informatičkih tvrtki, očitovanje: da li HZZO portal funkcionira adekvatno? Zabrinjava me što smo dobili podatke o određenim, doduše manjima disfunkcionalnostima. Pacijenti i liječnici ne trebaju biti zabrinuti, međutim, ono što je već jutros napravljeno je da smo hitno tražili od HZZO-a, u čijoj je ingerenciji taj informatički proces, da nas izvijesti o čemu se radi. Disfunkcionalnosti u radu ne smije i ne treba biti, ako se one događaju, treba ih dijagnosticirati i ukloniti uzroke. Ukoliko se to ne dogodi, netko će, naravno, odgovarati. Hijerarhijski to sam ja, ali u operativnom ne mogu biti jer nisam informatičar, jer se ti poslovni procesi ne odvijaju u Ministarstvu zdravstva, odvijaju se na drugim institucijama i od tih drugih institucija tražim detaljno objašnjenje o čemu se radi. Neću prestati tražiti objašnjenja i nalaziti načina za funkcioniranje adekvatnog hrvatskog informatičkog zdravstvenog sustava - kazao je ministar Beroš.
Drugi sustav, CEZIH, rano jutros ponovno je pao, a Beroš je podsjetio da je u tijeku završna faza usklađivanja nakon premještanja CEZIH-a na novu platformu i da su prekidi u radu CEZIH-a mogući do kraja listopada.
GALERIJA Plenković obišao Hrvatski prirodoslovni muzej, obnova je stajala 31.6 milijuna eura