"Jedan učenik sustavno provodi agresiju nad drugom djecom, u razredu, na hodnicima, u toaletu škole. Iznenađuje rječnik kojim vrijeđa i mene i druge dvije učiteljice, ali i drugu djecu. Od "Ubit ću te!, "Smeće jedno", "Kurvo" pa sve do "J..... se za svoj sud" Iskreno se ispričavam na ovim riječima, no da sam napisala da upotrebljava neprimjerene riječi i vrijeđa učiteljicu i ostalu djecu, ne vjerujem da biste dobili pravu sliku. Mi učiteljice koje radimo u tom razredu osjećamo se očajno. Ne mogu opisati stres kakvom smo izloženi."
Zaboravi da je kažnjen
Zbog takvog iskustva učiteljice koja ga je objavila na stranicama Udruge "Nastavnici organizirano", a koje nije osamljeno, udruga je pokrenula peticiju kojom traže da se drastično promijene mogućnosti kažnjavanja učenika. – Odgojne mjere koje sada postoje samo su komad papira, podliježu upravnom postupku i, dok se provedu, učenik je zaboravio zašto ga se sankcioniralo. Disciplinska mjera mora biti trenutačna da bi bila odgojna – ističe profesorica Ana Majnarić, inicijatorica akcije. – Zato smo predložili pet novih mjera. Restituciju – što znači da, ako učenik nešto loše učini, odmah to i popravi. Ako razbaca papiriće po učionici, na zapovijed nastavnika mora ih pokupiti sam, a ne čistačica. Udaljavanje s nastave do kraja sata, na kojem je dijete bilo neposlušno, zadržavanje nakon nastave – kako bi nadoknadilo ono što je propustio jer je sabotirao sat, isključivanje s nastave do kraja dana uz pismo koje mora predati roditeljima i isključivanje s nastave na četiri dana – kaže prof. Majnarić. Dodaje da je sada protuzakonito udaljiti dijete sa sata iako zbog njegova nestašluka pate i ostala djeca.
Bura u školama česte
– I sada u dogovoru s roditeljima dijete koje nije slušalo i surađivalo na satu ponekad zadržimo nakon nastave. Dovoljne su dvije takve kazne da shvate da im se to ne isplati – kaže Majnarić i opisuje svoje iskustvo.
– Učenik je psovao, vrijeđao mene i učenike, nije imao školski pribor ni udžbenike, nije želio sjediti i raditi... Pokušali smo sve i na kraju obavijestili centar za socijalni rad. Vrijeme je prolazilo, centar nije reagirao. Tek nakon naših ponovljenih intervencija u centru su reagirali, ali kasno... Dijete se ispisalo iz škole – prisjeća se Ana Majnarić.
Peticiju je do sada potpisalo oko sedam tisuća nastavnika i poneki roditelj. No, predložena rješenja za psihologe su vrlo diskutabilna. Sveučilišna profesorica, psihologinja Mirjana Nazor tvrdi da su vrijedeći protokoli dobri, ali da problem nastaje kad škola, odnosno nastavnici zaborave da, osim obrazovne, imaju i odgojnu ulogu. Oni bi morali uočiti probleme kod djeteta na samom početku i pomoći mu da ih riješi na vrijeme. "Svaki kapetan zna ploviti kad je bonaca, međutim kad je bura, posebno orkanska, onda se teško ili se nikako ne snalaze. A u školama su udari bure česti – slikovito objašnjava prof. Nazor.
>>Nastavnici: Sustav upisa u srednje škole potiče korupciju!
>> Da ne trpe ostali, problematične učenike suspendirati s nastave
>> Učenik (10) tuče učiteljicu i cijeli razred. I nitko mu ništa ne može!
A di je šiba kao jedna od mjera. A joj da, traume.... ccc