Rob Lewis, britanski savjetnik na Bliskom istoku, u sjevernoj Africi i Maleziji s dvadesetogodišnjim iskustvom u podučavanju i pisanju pomoću interneta, Rebecca Kitche, britanska trenerica temeljnih vještina, kritičkog razmišljanja i rješavanja problema, Mark Priestley, irski profesor sa sveučilišta u Stirlingu, Sonja Sentočnik, Slovenka s dugogodišnjim iskustvom u izradi i implementaciji nacionalnog kurikula samo su neki od ukupno 12 međunarodnih stručnjaka koji s Ministarstvom obrazovanja rade na “Školi za život”.
Točnije, pomažu u pripremi materijala za nastavnike za edukacije uživo i online koje bi, po svim najavama, trebale od sljedeće školske godine zaživjeti u svim školama ostvarujući tako zacrtane namjere ministrice obrazovanja Blaženke Divjak.
I dok su za eksperimentalnu fazu ministricu svi relevantni stručnjaci upozoravali da je priprema nastavnika za novi oblik podučavanja počela prekasno, Blaženka Divjak sada odgovara da je te kritike uvažila i nastavila kontinuirano s edukacijama svih nastavnika, ovaj put stavljajući naglasak na edukacije uživo, prije nego na one u online okruženju.
Štoviše, kažu u Ministarstvu obrazovanja, u četiri tjedna, od listopada do studenoga ove godine, provedeno je 1266 radionica u kojima je sudjelovalo 25.390 sudionika, a održani su i savjetnički posjeti i regionalni skupovi. Sve kako bi se što prije implementirala “Škola za život” u sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj, a ministrica napokon mogla reći da je baš ona implementirala promjene u najvažnijem sektoru.
Štoviše, siječanj iduće godine, po najavama ministrice obrazovanja Blaženke Divjak, krucijalan je za sve kurikule, time i za pripremu udžbenika. Divjak i sama priznaje da su joj se pojedini ravnatelji požalili da su u povodu novih promjena doslovce prestravljeni.
Promaši li siječanj, ministrica već sad može računati na značajno kašnjenje sveg potrebnog materijala i opreme u rujnu iduće godine, baš kao što je to bio slučaj i s početkom godine u školama koje su bile u eksperimentalnoj fazi reforme.
Zato sada, ističu u Ministarstvu, veliku važnost pridaju povjerenstvu za praćenje i evaluaciju eksperimentalnog programa koje čini deset članova, a čije bi primjedbe trebale biti temelj za frontalno uvođenje promjena u škole.
– Kontinuirana poboljšanja usmjerena su prema edukaciji učitelja koja nije završena s prvim danom aktualne školske godine nego će trajati i tijekom nje. Poboljšavat će se metode rada i vrednovanja podrškom učiteljima; poboljšavat će se i škole, oprema i radni materijali. Povjerenstvo ima zadatak pratiti provedbu eksperimentalnog programa, koordinirati škole, kvalitetno ih savjetovati i kontinuirano primjenjivati uočeno u poboljšavanju eksperimentalnog programa – rekli su u Ministarstvu obrazovanja.•
Ovo je eksperiment u kojem prof imaju pun k...administrativnih poslova od reforme nit r