Ivan Mišetić, direktor Croatia Airlinesa od sredine devedesetih godina, kompanije koja je trenutačno u velikim financijskim problemima i koju očekuje privatizacija, prema informacijama Večernjeg lista, odlazi u Atlantic grupu Emila Tedeschija za glavnog tajnika.
Primamljiva ponuda?
To je korporativno iznimno važna funkcija u Atlantic grupi i podrazumijeva aktivnosti vezane uz komuniciranje s različitim strukovnim udrugama, državnim i lokalnim predstavnicima, koordinaciju aktivnosti Nadzornog odbora i uprave, predstavljanje Atlantica izvan granica Hrvatske, u zemljama u kojima ta tvrtka posluje... Mišetić je iz Atlantica očito dobio financijski vrlo primamljivu ponudu kad je nakon toliko godina odlučio napustiti CA, gdje je, vjeruje se, također vrlo izdašno zarađivao, iako je njegova plaća za javnost uvijek ostala poslovna tajna.
Ili se, pak, sam ponudio Atlanticu i na vrijeme se pobrinuo za svoju novu funkciju, budući da će se, kao u svim državnim tvrtkama, i u Croatia Airlinesu, mijenjati sastav nadzornih odbora jer se sada članovi biraju javnim natječajem koji završava upravo ovih dana. U NO-u CA sjedili su, naime, uglavnom ljudi bivšeg premijera Ive Sanadera (Miomir Žužul, Bianca Matković...), a Vlada upravo preko svojih predstavnika u NO-ima postavlja direktore javnih poduzeća. Iako resorno potpada pod Ministarstvo prometa, upućeni kažu kako ministar Božidar Kalmeta u vrijeme bivšeg premijera nije imao nikakav utjecaj na nacionalnog avioprijevoznika. Na mjestu glavnog tajnika u Atlantic grupi, pak, donedavno je radio Joško Klisović koji je sada predstojnik Ureda predsjednika RH. Na toj je funkciji bio i Tomislav Thür, sada izvršni direktor za korporativne procese u Ini.
Golemi gubici
Croatia Airlines u zadnje dvije godine pod Mišetićevim je vodstvom zabilježio goleme financijske gubitke. Lani je minus bio 198 milijuna kuna, a u prvih šest mjeseci ove godine čak 131 milijun, pa su za novo radno mjesto vjerojatno bila presudna njegova poznanstva, pa i ona politička, te izvrsno znanje njemačkog, engleskog i slovenskog jezika. Glavni tajnik u pojedinim situacijama umjesto predsjednika uprave i predstavlja tvrtku. Iz Croatia Airlinesa su, pak, uime Ivana Mišetića demantirali informaciju da on odlazi na mjesto glavnog tajnika, iako Večernji list ima pouzdane informacije da je to njegova nova funkcija. Nejasno je zašto je informaciju u njegovo ime demantirala tvrtka, a ne on sam, ako je netočno da napušta Croatia Airlines. Mišetić, inače, iznimno drži do svog statusa među aviokompanijama, pa se tako lani izborio za mjesto predsjednika Europske udruge zračnih prijevoznika (Association of European Airlines) koja okuplja vodeće europske aviokompanije.
Odbio je da se CA pridruži JAT-u jer je članica Star Alliancea, a i upuštao se u sukobe sa Zračnom lukom Zagreb zbog, kako je rekao, monopolističkih cijena i pogodovanja niskotarifnim kompanijama koje u krizi i recesiji privlače više putnika od tradicionalnih avioprijevoznika.
Mišetić je prije CA radio u splitskom predstavništvu slovenskog avioprijevoznika Adria Airwaysa, u ožujku 1991. godine zaposlio se u CA kao direktor sektora redovite i čarter putničke prodaje, a 1997. godine postaje direktor nacionalne aviokompanije.
@17.09.2010. u 18:30h MahnitiTapir: I jesu i nisu. Meni bi osobno bila draza kombinacija 737-700/800 zbog veceg doleta u odnosu na A319/320. Uz manje modifikacije i ogranicenje payload-a bi sa 737 mogli potegnuti i do New Yorka (vidi LH). Doduse sada je i Airbus ponudio dosta toga novoga (recimo A318 koji leti za BA London/City-New York), ali u ono doba kada su kupovani Airbusi, Boeing je bio u prednosti. Ali na stranu perfomanse: kupismo Airbus i nismo ni blizu EU, ne kupismo Boeing a ipak je SAD inzistirala da udjemo u NATO. Ameri ocito nisu zlopamtila. Ali odosmo OT. Bilo bi zanimljivo vidjeti zasto je zaista Misetic otisao. Jedna moja teorija: kao clan nadzornog odbora Lufthansa City LIne-na bio bi u sukobu interesa zeli li LH kupiti CA. Ovako je otisao iz CA i nema problema. Ne stoji li mozda \"privatizacija\" CA kroz prodaju tvrtke Lufthansi pred vratima, pa je od strane LH \"zamoljen\" da ode? Znam da je to spekulacija, ali nista nije nemoguce. Misetic je kontinuirano radio na tome da dovede CA u podredjeni polozaj prema LH pretvarajuci je sve vise u feedera za LH na MUC i FRA te prepustajuci gotovo kompletan Jadran LH i njenoj kceri Germanwingsu koji tu izvlace dobru lovu. Svim nevjernim Tomama koji ce sada pitati da kakvog interesa ima Lufthansa u kupnji CA. Nemojmo gospodo zaboraviti da Hrvatska uz 4,5 mil. stanovnika ima jos i jednu relativno bogatu dijasporu od oko 2 mil. koja je jos uz to rasprostranjena po cijelom svijetu. Uz to dolazi i ogroman broj turista koji lete za Hrvatsku. I tu je LH u super polozaju: sto kroz maticnu tvrtku, sto kroz Germanwings, sto kroz Austrian i na kraju ne zaboravimo niti englesko trziste gdje je LH akvirirala British Midland. Sve u svemu - uz ono sto CA trenutacno leti - sigurno jos nekih 1,5 mil. dodatnih putnika godisnje. Za koje je Misetic rekao da ne postoje!!! A to je i za Lh puno!