paket mjera ekonomske pomoći

Njemačka: Pomama za jeftinim mjesečnim kartama poprimit će ekstremne razmjere

Željeznica Beč
Foto: EXPA/ Sebastian Pucher EXPA/ Sebastian Pucher/PIXSELL
1/3
23.05.2022.
u 16:31

U Hamburgu je već prvog dana naručeno 56.000 karata – u to nije uračunata ni prodaja preko DB servisnih punktova

Njemačke željeznice, odnosno Deutsche Bahn (DB) i mnoga prometna udruženja diljem zemlje, od danas su počeli prodavati voznu kartu od 9 eura koja se može koristiti od lipnja. No, mnogi strahuju da bi zbog jeftine karte mogao nastati veliki stres i kaos, piše Fenix magazin.

Situacije u Hamburgu i Berlinu tijekom vikenda već su pokazale da će pomama za jeftinim mjesečnim kartama vjerojatno poprimiti ekstremne razmjere. U velikim gradovima karta je bila dostupna u pretprodaji prije početka prodaje u cijeloj zemlji – a potražnja je bila ogromna. U Hamburgu je već prvog dana naručeno 56.000 karata – u to nije uračunata ni prodaja preko DB servisnih punktova.

U petak je u Berlinu prodano oko 35.000 karata u prvih 12 sati pretprodaje, rekao je glasnogovornik berlinske transportne tvrtke. Stoga nije čudo što polako raste zabrinutost da bi lokalni i regionalni prijevoz ovog ljeta mogao postati prilično „tijesan“.

- U nekim ćete regijama morati računati s činjenicom da više nećete moći ući u vlak i da možda više nećete moći ponijeti svoj bicikl sa sobom jer su sva mjesta za bicikle zauzeta - rekao je Karl-Peter Naumann iz udruge putnika Pro Bahn za Tagesschau.

S kartom ćete teoretski moći proputovati cijelu Njemačku za devet eura – pa makar i u nešto sporijem regionalnom prometu. Zbog državnog praznika 6. lipnja, mnogi ljudi diljem Njemačke možda će htjeti iskoristiti produženi  vikend za kratko putovanje kada je lijepo vrijeme, tada će postati jasno koliko je zapravo dramatična situacija na željeznici i regionalnim vlakovima. To će biti pravi test održivosti.

Što je s kućnim ljubimcima?

Mnogi vlasnici pasa pitaju se mogu li sa sobom povesti svoje ljubimce na kartu od 9 eura ili bi putovanje vlakom moglo biti skuplje za pse nego za ljude svaki mjesec? Odgovor je da karta s popustom vrijedi samo za vlasnika, a to znači da o propisu lokalne prometne udruge ovisi hoće li vas pas dodatno koštati.

U nekim gradovima psi uvijek putuju besplatno, u nekima samo mali četveronožni prijatelji, u drugima pas uvijek nešto košta – a kod jeftine karte pravilo ostaje isto. Građani u Dresdenu, na primjer, moraju “doplatiti” za veće pse koji “ne bi stali u ručnu prtljagu".

Podsjećamo,n jemački parlament prihvatio je paket mjera ekonomske pomoći za građane pogođene visokom inflacijom, uključujući uvođenje mjesečne karte za javni prijevoz od samo devet eura u cijeloj zemlji. Vlada će izdvojiti 2,5 milijardi eura da bi kompenzirala gubitke prihoda prijevoznicima. Paket također uključuje smanjenje poreza za benzin i dizel za kvartalno razdoblje, čime se porez na energiju spustio na minimalnu razinu dopuštenu u Europskoj uniji. Mjera ima za cilj spustiti cijene na razine prije krize. Međutim, to je sada kontroverzno, budući da su cijene osjetno pale u Njemačkoj, nakon prvotnog rasta zbog ruske invazije Ukrajine.

Mjera jeftinijih mjesečnih karata za javni prijevoz, predložena od strane njemačke koalicije lijevog centra, za cilj ima potaknuti više ljudi da se ne voze automobilima i prijeđu na korištenje ekološki prihvatljivijeg oblika prijevoza. Konzervativna oporba kritizirala je tu mjeru, tvrdeći da su karte "brzo rješenje" koje će rasteretiti korisnike javnog prijevoza na račun industrije i riskirati trajnu štetu za sektor.

VIDEO Stigao prvi prijedlog za istražni zatvor zbog nereda navijača nakon derbija, odvjetnik jednog od uhićenih: Policija ga je nasilno izvukla iz auta.

Komentara 1

LL
lijepa_li si
17:30 23.05.2022.

ma hajte. kod nas je studentski pokaz za zet 13€ i kaže tomek da je to jeftino!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije