Policija je dobila prvih 50 od ukupno 180 Citroëna i u ovom je trenutku u tijeku “postupak njihove implementacije”.
Što se pak tiče isporuke 545 Fordova, njih još nema u voznom parku MUP-a, no potpisan je okvirni sporazum o isporuci. A 400 Škoda Octavia Active i Škoda Octavia Combi – vozila s policijskim obilježjima – koje je Ministarstvo tijekom ožujka, travnja i svibnja bilo vratilo jer im je istekao operativni leasing policija je uzela natrag u najam od tvrtke TRCZ automobili koja ih je bila otkupila. Dnevni trošak najma za svaki automobil iznosi 13,47 eura, bez PDV-a. Znači, mjesečno svako to vozilo stoji oko 3700 kuna, ukupno nešto manje od 1,5 milijuna kuna.
Dobar ili loš posao?
Po jednima, MUP je sklopio dobar ugovor, drugi ga pak kritiziraju tvrdeći da su vozila preplaćena i da se moglo povoljnije. No, svi se slažu da do apsurdne situacije u kojoj je policija umalo ostala bez automobila nije ni moglo ni smjelo doći. A dogodilo se. Sve je započelo prije dvije godine kada je MUP putem Uprave za razvoj, opremanje i potporu bio pokrenuo postupak nabave novih policijskih vozila bez obilježja jer je za 478 automobila te i početkom sljedeće godine izlazio operativni leasing. U lipnju 2016. godine pokrenut je i postupak za nabavu 726 tzv. šarenih vozila, s policijskim obilježjima. Ali, dogodila se bila najprije kratkotrajna, a zatim tehnička Vlada i zbog nekoordinacije Ministarstva i državnih ureda u postupku nabave sve je stalo unatoč tome što je MUP sve potrebne korake zapravo bio podnio na vrijeme. No, rokovi povrata morali su se ispoštovati, što je umalo prouzročilo kolaps sustava. Policijski sindikati bili su upozoravali da je zbog činjenice da postoji bojazan kako će policija ostati bez vozila, i to uči samog početka turističke sezone, ugrožena i sigurnost građana. MUP je situaciju smirivao govoreći o isporuci oko 400 automobila koja je proljetos bila u tijeku. No, radilo se o vozilima bez policijskih obilježja koja su bila vraćena još tijekom 2015. i 2016. godine. pa se ovom isporukom krpala praznina koja je već postojala. Tek je u ožujku Središnji državni ured za javnu nabavu donio odluku da će policija u iduće tri godine voziti “šarene” Citröene i Fordove. Ali, isporuka ovih potonjih vozila nije mogla ni započeti, zbog žalbi. I zato se u konačnici pribjeglo najmu.
Novi leasing
– Najam je ugovoren s obzirom na žalbene postupke pri provedbi javnog natječaja za novi leasing koji je proveo Središnji državni ured za središnju javnu nabavu pod brojem 5/2016. Najam vozila plaćat će se sa stavke s koje se trebao plaćati najam novih vozila koja su trebala biti uzeta u novi leasing. Najam polovnih vozila koristit će se do dolaska novih vozila, a najdulje šest mjeseci, a smanjivat će se proporcionalno količini novih vozila koja budu isporučena kroz ugovor o novom leasingu”, odgovoreno nam je iz Službe za odnose s javnošću MUP-a.
Iz Sindikata policije Hrvatske opetovano ponavljaju kako za Ministarstvo unutarnjih poslova nije rješenje kupnja automobila preko leasinga, već bi MUP trebao kupovati vozila koja će mu ostati u trajnom vlasništvu.
– Sada se najmom donekle pokrpala rupa, ali da su vozila u trajnom vlasništvu, nikakvih problema ne bi ni bilo. Naša je preporuka Ministarstvu da ubuduće tako kupuje vozila jer od leasinga korist imaju samo autokuće, ne i policija – poručuju iz Sindikata policije Hrvatske čiji članovi, kao i svi ostali policajci, čekaju isporuku 180 Citroëna i 545 Fordova kako bi mogli raditi.
Žao im je, kažu, što se odustalo od Škoda jer su im se ti automobili pokazali dobrima. Ostalo im je nadati se da će ih i novi služiti jednako dobro. I da se neće ponovno naći u situaciji da stara vozila moraju vraćati, a novima ni traga.
Dobar posao za TRCZ, loš za proračun. Lagano pogodovanje, ništa strašno.