Trend smanjenja žrtava u prometu se nastavio, pa je tako s posljednjim danom rujna ove godine poginulo 210 sudionika u prometu. To je u odnosu na isto razdoblje lani 33 manje, a a u odnosu na 2017. godinu 30 pogiblji manje. Ipak, samo u rujnu nastradalo je tridesetero ljudi što je, uz lipanj kad ih je poginulo njih 31, mjesec s najviše tragičnih ishoda u prometu.
Prometni stručnjaci pozdravljaju ove brojke, a komentiraju kako na njih definitivno ima utjecaj stupanje na snagu novog Zakona o sigurnosti u prometu na cestama u kolovozu.
– Sukladno pretpostavkama stupanjem na snagu novog Zakona došlo je do značajnog smanjenja teško stradalih u prometu što je i potpuno očekivano. Uvedene su neke nove ovlasti policije i pravosudnih tijela, a značajno su povećane i novčane kazne pa definitivno to dobro utječe kao preventiva smanjenju crnih statistika u prometu – kaže sudski vještak za promet Goran Husinec, a s njime se složio i njegov kolega, profesor na Fakultetu prometnih znanosti i prometni stručnjak Željko Marušić. Međutim, njegovo je mišljenje da su ove brojke samo rezultat pozitivnog šoka kod javnosti nakon donošenja zakona i stoga kratkoročne.
– Nakon nekog vremena taj pozitivan rezultat će se nažalost smanjiti – objašnjava Marušić i pri tom dodaje postoje još neki faktori zbog kojih imamo manje smrtnih ishoda na cestama. Prvenstveno se radi o demografskim mjerama, kako kvantitativno, tako i kvalitativno.
– Zbog velikog broja iseljenja iz Hrvatske, ostalo nam je manji broj vozača, pa je stoga i manje udesa – ističe ovaj stručnjak. Još jedan razlog je i to što su nam auta novija, pa stoga i sigurnija.
– Činjenica jest da su naši auti stari barem 13,5 godina, ali opet su noviji nego što su bili prije, na primjer pet godina – kaže Marušić. A da bi brojke nastavile padati, mišljenja je, potrebno je napraviti niz drugih mjera, poput toga da se riješe crne točke na prometnicama kao i da se križanja prvenstveno i gdje god je to moguće rješavaju kao kružni tokovi.
– Osim toga, treba osigurati da onaj koji napravi prekršaj za to bude i kažnjen a to bi se trebalo riješiti postavljanjem radarskih kamera. Pravosuđe kao takvo taođer treba biti bolje riješeno, a primjer suca Turudića pokazuje da idemo iz zla u gore – zaključuje Marušić.
VIDEO Prometno kritične točke u gradu oko osnovnih škola i vrtića
Zadnjih dana nas bombardiraju izjavama renomiranih prometnih stručnjaka uhljebljenih na najkorumpiranijem fakultetu u državi. Prvi korak za rješavanje problema poginulih u prometu je noga u dupe tim tzv. 'prometnim stručnjacima', te ulaganje u cestovnu infrastrukturu, edukaciju vozača i smanjenje nameta na nova vozila opremljena sigurnosnim sustavima koji dokazano spašavaju živote. 'Prometni stručnjaci' neka se sa svojim znanjem okušaju na tržištu rada, u privatnom sektoru.