“Tučemo Mateja i išaramo ga sprejem. Bit će super, dođi i ti!” - naziv je to sramotne grupe na Facebooku koja poziva na linč 16-godišnjeg Osječanina Mateja Lulića, grafitera iz reklamne kampanje T-Mobilea. Matej je glavni organizator Grafiti jama koji će biti 17. srpnja u Zadru. Članovi grupe na Facebooku, pak, pozivaju na svoj “događaj” - premlaćivanje Mateja u Zagrebu. Grupa je u manje od tjedan dana nakupila gotovo 24.000 članova!
Iako pojedini članovi nebulozne grupe ističu kako je riječ samo o šali, među tisućama ostavljenih poruka nalaze se i bezobzirne opaske na Matejev izgled, psovke i otvorene prijetnje. “Ni policija mu neće pomoći”, “Nas 20.000 na njega jednoga, napravit ćemo mi džem od njega”, “Bit će krvi, dođi i ti”, “Treba mu slomiti kičmu na skejt rampi” - samo su neki od komentara.
– Vidio sam grupu, ne uzrujavam se, ne mogu mi ništa – kazao je Matej Lulić. Zbog reklame je, priznaje, već imao jedan fizički sukob. – Napao me jedan moj vršnjak, meni potpuno nepoznat. Počeo me vrijeđati i tu smo se sukobili – priča Matej. Matej ne isključuje mogućnost da će svojevrsnih sukoba biti i u Zadru, no to mu, kaže, ne predstavlja neki problem.
Sve poruke u kojima se potiču nasilje i mržnja, kažu u T-HT-u, prijavljene su Facebooku i Ministarstvu unutarnjih poslova. U Zadru će biti, ističu, angažirano i osiguranje.
– Sama kampanja izazvala je vrlo veliki interes ciljane skupine i same grafiti-zajednice. Usmjerena je prema mladim korisnicima koji su ujedno aktivni korisnici Facebooka pa nismo iznenađeni formiranjem ovakvih grupa – priopćili su iz T-Hrvatskog Telekoma. Matej je posljednjih tjedana, dodaju, snimao reklame po cijeloj Hrvatskoj te je dobivao pri tome samo potporu prolaznika, nije primijećena ni najmanja doza agresivnih primjedbi.
Reklama nije iritantna, iritantno je društvo u kojem živimo a o tome nitko ne razmišlja