Gašenje Brodotrogira

Na mjestu škvera u Trogiru hotel sa šest zvjezdica

\'more-trogir01_nnn_unu_03121\'
06.12.2010.
u 00:03

Plan težak oko 500 mil. eura koji bi pridonio razvoju turizma izrađen je s N. Fosterom, slavnim svjetskim arhitektom

Dok se čeka rješenje priče o privatizaciji brodogradilišta, postavlja se pitanje ima li svih šest škverova svoju budućnost isključivo u brodogradnji. Ponude za privatizaciju brodogradilišta još se razmatraju, no upitno je koliko je ponuditelja dalo konkretan i dugoročan plan za njihovo oživljavanje.

Prekvalifikacija radnika

Iako je tisućama radnika u brodogradilištima razumljiv interes da zadrže posao i spase tradiciju hrvatske brodogradnje, teško je očekivati da će svi škverovi opstati i uspješno poslovati bez državnih subvencija. Splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić, koji je uime svoje tvrtke More Trogir predao ponudu za Brodotrogir, na mjestu škvera vidi turistički gradić. Čekajući da Vlada donese konačnu odluku o ponudama pristiglim na natječaj, Ljubičić je angažirao konzultantsku kuću Magru Mate Granića te zajednički plan predstavio Europskoj komisiji.

– Željeli smo Komisiji pokazati da imamo dobar plan ako nijedan od ponuditelja koji u Brodotrogiru želi nastaviti brodogradnju ne prođe na natječaju. Prošli tjedan predstavili smo im alternativu za Brodotrogir koju su primili s velikim zanimanjem – kaže Mate Granić.

Ljubičić od početka priče o privatizaciji škverova javno predstavlja plan težak oko 500 mil. eura koji je razvio s Normanom Fosterom, slavnim svjetskim arhitektom. Partner, koji bi mu dao potrebna sredstva za realizaciju projekta, irska je kompanija Harcourt Development koja u Belfastu gradi sličan projekt.

Micanje teške industrije

Turistički bi gradić trebao imati niz luksuznih dućana, dva hotela, jedan sa šest zvjezdica i drugi s četiri, škole, urede, luksuzne stanove s pogledom na more, umjetničke galerije, amfiteatar, marinu... Prema projektu, neki bi radnici bili prekvalificirani, dok bi ostali bili kvalitetno zbrinuti. Nakon svega, razvio bi se ozbiljan projekt koji bi Trogiru ponudio kvalitetnu ponudu zahvaljujući kojoj bi grad živio cijele godine, smatra Ljubičić. Iako nije upoznat s detaljima konkretnog projekta, Jerko Rošin, zastupnik HDZ-a i član Zajedničkog parlamentarnog odbora koji u Bruxellesu traži najbolje rješenje za hrvatsku brodogradnju, također smatra da Trogiru više ne treba škver, što je iznio i pred EK.

– Trogir je grad pod UNESCO-vom zaštitom i jako je blizu Splitu i splitskim brodogradilištima, pa mislim da Brodotrogir nema budućnost. Svjestan sam da tamo radi više od tisuću ljudi, ali mislim da treba napraviti kvalitetan plan njihova zbrinjavanja i maknuti tešku industriju kako bi se grad mogao nastaviti razvijati – tvrdi Rošin, koji kaže da samo želi najbolje za Trogir, kojem brodogradilište koči razvoj turizma.

– Obveze moraju biti izvršene, ljudi ne smiju ostati na cesti, ali da se bilo što napravi, bolje će biti nego sada – zaključuje Rošin.

Komentara 60

SN
snovak45
11:08 06.12.2010.

06.12.2010. u 10:25h Chicago USA je napisao/la: Je** mi se za hotele kad mi u njima nemozemo ljetovati. Vrati te nam brodogradilista. Vratite nam Hrvatsku. Želim ljetovati u brodogradilištu

ŠT
štufajica
11:55 06.12.2010.

Zna li itko koji su uopće uvjeti za hotel od 6*?Pa Kerum mora nasipati obalu,da bi zadovoljio uvjete za 5*?

SN
snovak45
09:13 06.12.2010.

Vlada treba tražiti jamstva o zbrinjavanju radnika i debelo osigurati njihovo provođenje kao i provođenje ovog pravog i sjajnog projekta. Investitoru pružiti svu podršku i brinuti da provođenje ne zapne ni na državnoj ni na lokalnoj birokraciji.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije