Dok se čeka rješenje priče o privatizaciji brodogradilišta, postavlja se pitanje ima li svih šest škverova svoju budućnost isključivo u brodogradnji. Ponude za privatizaciju brodogradilišta još se razmatraju, no upitno je koliko je ponuditelja dalo konkretan i dugoročan plan za njihovo oživljavanje.
Prekvalifikacija radnika
Iako je tisućama radnika u brodogradilištima razumljiv interes da zadrže posao i spase tradiciju hrvatske brodogradnje, teško je očekivati da će svi škverovi opstati i uspješno poslovati bez državnih subvencija. Splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić, koji je uime svoje tvrtke More Trogir predao ponudu za Brodotrogir, na mjestu škvera vidi turistički gradić. Čekajući da Vlada donese konačnu odluku o ponudama pristiglim na natječaj, Ljubičić je angažirao konzultantsku kuću Magru Mate Granića te zajednički plan predstavio Europskoj komisiji.
– Željeli smo Komisiji pokazati da imamo dobar plan ako nijedan od ponuditelja koji u Brodotrogiru želi nastaviti brodogradnju ne prođe na natječaju. Prošli tjedan predstavili smo im alternativu za Brodotrogir koju su primili s velikim zanimanjem – kaže Mate Granić.
Ljubičić od početka priče o privatizaciji škverova javno predstavlja plan težak oko 500 mil. eura koji je razvio s Normanom Fosterom, slavnim svjetskim arhitektom. Partner, koji bi mu dao potrebna sredstva za realizaciju projekta, irska je kompanija Harcourt Development koja u Belfastu gradi sličan projekt.
Micanje teške industrije
Turistički bi gradić trebao imati niz luksuznih dućana, dva hotela, jedan sa šest zvjezdica i drugi s četiri, škole, urede, luksuzne stanove s pogledom na more, umjetničke galerije, amfiteatar, marinu... Prema projektu, neki bi radnici bili prekvalificirani, dok bi ostali bili kvalitetno zbrinuti. Nakon svega, razvio bi se ozbiljan projekt koji bi Trogiru ponudio kvalitetnu ponudu zahvaljujući kojoj bi grad živio cijele godine, smatra Ljubičić. Iako nije upoznat s detaljima konkretnog projekta, Jerko Rošin, zastupnik HDZ-a i član Zajedničkog parlamentarnog odbora koji u Bruxellesu traži najbolje rješenje za hrvatsku brodogradnju, također smatra da Trogiru više ne treba škver, što je iznio i pred EK.
– Trogir je grad pod UNESCO-vom zaštitom i jako je blizu Splitu i splitskim brodogradilištima, pa mislim da Brodotrogir nema budućnost. Svjestan sam da tamo radi više od tisuću ljudi, ali mislim da treba napraviti kvalitetan plan njihova zbrinjavanja i maknuti tešku industriju kako bi se grad mogao nastaviti razvijati – tvrdi Rošin, koji kaže da samo želi najbolje za Trogir, kojem brodogradilište koči razvoj turizma.
– Obveze moraju biti izvršene, ljudi ne smiju ostati na cesti, ali da se bilo što napravi, bolje će biti nego sada – zaključuje Rošin.
06.12.2010. u 10:25h Chicago USA je napisao/la: Je** mi se za hotele kad mi u njima nemozemo ljetovati. Vrati te nam brodogradilista. Vratite nam Hrvatsku. Želim ljetovati u brodogradilištu