Njemački parlament usvojio je zakon o naplati vinjeta na svim njemačkim cestama i autocestama koji stupa na snagu prvog dana 2016. Naplata cestarina pogodit će samo strance jer su Nijemci, iako moraju platiti vinjetu, oslobođeni dijela poreza pa financijski neće osjetiti udar na vlastitom džepu.
Vinjete variraju čak i s obzirom na količinu ispušnih plinova koje otpuštaju automobili. Tako najjeftinija vinjeta stoji pet eura i vrijedi deset dana, ali isto tako za automobil je moguće platiti i do 15 eura za to razdoblje. Dvomjesečna vinjeta stajat će oko 30 eura, a godišnja oko 150 eura. Odlučeno je da će se vinjete primjenjivati na svim njemačkim cestama kako ne bi bilo skretanja vožnje na besplatne pravce. Isti sustav zasad primjenjuju Austrija, Bugarska, Rumunjska, Slovačka, Slovenija, Češka i Mađarska.
U Sloveniji tjedna vinjeta za osobno vozilo stoji 15 eura, a u Austriji 10-dnevna vinjeta osam eura. Njemački ministar prometa Alexander Dobrindt izračunao je da bi se od novih vinjeta moglo utržiti oko 500 milijuna eura godišnje, s obzirom na to da oko 170 milijuna vozila iz inozemstva godišnje prometuje Njemačkom. Zakon o vinjetama bio je kamen spoticanja između koalicijskih partnera bavarskog CSU-a i većeg partnera CDU-a Angele Merkel na izborima za 2013., ali je sestrinska stranka ipak progurala odluku u koalicijski sporazum vlade. Europska komisija protestirala je protiv donošenja ovog zakona još 2014.
>> Cijena 40 eura: Slovenija uvodi prve vinjete u Europi po visini vozila!
Najbolje rješenje za autoceste je spajanje HAC-a i Hrvatskih cesta. Pri registraciji vozači bi doplatili 300-400 kuna i mogli bi se "besplatno" voziti autocestama cijelu godinu. Naljepnica tehničkog pregleda bi hrvatskim vozačima bila vinjeta, a turisti bi i dalje plaćali po prijeđenim kilometrima. - Uvijek i sve za Hrvatsku, a jedinu i vječnu nam Hrvatsku nit za što! -