70 godina Nacionalnog parka

Na Plitvicama do 2021. planiraju hotel s pet zvjezdica

Plitvičk jezera
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
1/7
04.04.2019.
u 13:57

Prirodni fenomen Plitvica spada u atrakcije svjetskih razmjera, a o tome govori i broj posjetitelja, koji raste iz godine u godinu

Crna kraljica, izgleda, nije uredovala samo na Medvedgradu. Legenda kaže da se nakon dugotrajne suše smilovala žednom plitvičkom kršu i narodu i spustila silnu kišu, od koje se stvorilo 16 jezera. Znanost, pak, otkriva da su jezera u ovom obliku nastala prije 12.000 do 15.000 godina te da su jedinstvene sedrene barijere rasle i bile aktivne u međuledenim dobima geološke prošlosti Zemlje. Pri tome je pronađena i sedra starija od 300.000 godina. Ovaj prirodni fenomen, atrakcija svjetskih razmjera i, uz Dubrovnik, naš najjači turistički brend, davno je prepoznat kao nacionalno blago svjetskog ranga.

Plitvička jezera naš su najstariji nacionalni park, upravo u ovom tjednu obilježavaju 70 godina od proglašenja NP-om, ali i 40 godina od upisa na UNESCO-ovu listu svjetske baštine. Dvije velike obljetnice dolaze nakon rekordne godine s gotovo dva milijuna dnevnih posjetitelja i 144.000 noćenja u četiri plitvička hotela te 117.000 u tamošnjim kampovima. U dragulju naše prirode i turizma u godini okruglih rođendana uvedena je online prodaja ulaznica, a nakon višegodišnjeg investicijskog zastoja počinje se preuređivati hotel Plitvice.

Foto: NP Plitvička jezera

Ulaznica 48 sati ranije

– Bez novina nema napretka – kaže ravnatelj Javne ustanove NP-a Plitvička jezera Tomislav Kovačević.

– U veljači smo uveli online prodaju ulaznica u NP i to bi nam trebalo uvelike olakšati upravljanje posjetiteljima. U ljetnim će mjesecima ulaznicu trebati kupiti najmanje 48 sati unaprijed, i to za točno rezerviran sat ulaska. Time ćemo izbjeći nesnosne gužve kakvih je prijašnjih godina bilo i u parku i na prometnici. Boravak u parku i u samoj špici sezone bit će ugodniji i bez presinga, a bolja regulacija posjetitelja smanjit će i pritisak na prirodu. Što se investicija tiče, smještajni su objekti znatno renovirani prije otprilike dva desetljeća. Hotel Jezero i hotel Grabovac uređivani su 2000., a hotel Plitvice, koji je pred investicijom od sto milijuna kuna, posljednji je put obnavljan davne 1996. U sljedećih nekoliko godina planiramo obnoviti sve hotele u vlasništvu NP-a. U sadašnjem stanju zasigurno ne odgovaraju suvremenim zahtjevima i potrebama turizma. Nakon hotela Plitvice plan je prvo renovirati Bellevue, potom Jezero i na kraju hotel Grabovac – otkriva ravnatelj Plitvičkih jezera.

Plitvički hoteli trenutačno mogu primiti oko osamsto gostiju, dok je smještajni kapacitet kampova Korana i Borje 2200 gostiju. Nijedan objekt nema više od tri zvjezdice, a preuređeni hotel Plitvice u 2021. bi trebao zasjati s maksimalnih pet.

Natječaj za izradu cjelovite projektne dokumentacije je u tijeku. Inače, nekad reprezentativni hotel A kategorije, sagrađen prema ideji arhitekta Marijana Haberlea, ima status zaštićenog nepokretnog kulturnog dobra, a danas nosi tek skromne dvije zvjezdice i vapi za obnovom.

Plan je temeljita modernizacija, što će značiti tzv. pametne sobe i smanjenje njihova broja s 51 na najviše 38, wellness, vine bar, kongresnu dvoranu i sl. Izmjene koje nisu pratile izvornu ideju bit će uklonjene. U prvobitno će stanje biti vraćen prostor nekadašnje kavane, a u planu je i vraćanje originalnih mramornih podova, ovalnih stupova u predvorju te rušenje svojedobno nadograđenog ulaza i zimskog vrta. Također, na staro će mjesto biti vraćena recepcija. U dvjema sobama namjera je zadržati retro stil i duh pedesetih, one bi trebale ostati u ondašnjim gabaritima i dizajnu, bez TV-a i Wi-Fija.

Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

S novim visokokategornikom Nacionalni park postat će atraktivnije odredište za višednevni boravak, a hotelijerski biznis na Plitvicama daleko prihodovniji nego danas s prosječnom cijenom hotelskog noćenja od svega 229,25 kuna po osobi.

U NP-u Plitvička jezera, inače, svaki treći hotelski gost dolazi iz neke azijske zemlje, deset posto ih je iz SAD-a, a Nijemci, kojih je 5,6 posto, treći su po brojnosti. U kampovima dominiraju njemački, nizozemski, talijanski i francuski gosti. 


Lokalna jela i namirnice

Najveće gužve stvaraju, dakako, dnevni posjetitelji. Taj hrvatski biser prirode posjeti praktički svaki deseti turist koji dođe u našu zemlju. Prošlih se godina na trenutke činilo da gužve izmiču kontroli, a poskupljenje ulaznica, čije su cijene lani u špici podignute sa 180 na 250 kuna, ipak je smanjilo pritisak. Na Plitvičkim jezerima zadovoljno ističu da su novim upravljanjem uspjeli bolje rasporediti turističku tražnju; smanjili su broj gostiju u samoj špici sezone i povećali posjećenost tijekom predsezone i posezone. Uprava NP-a i dalje radi na smanjenju ljetnih gužvi, ali i na privlačenju gostiju bolje platežne moći i njihovu zadržavanju u parku dulje od jednog dana. Aktivnosti na uspostavljanju viših standarda upravljanja ovim zaštićenim područjem prirode podrazumijevaju se, a preuređenje hotela tek je jedna od mjera dizanja kvalitete.

– Cjelokupnu hotelijersko-ugostiteljsku ponudu planiramo podignuti na visoku razinu, uz uvođenje hrane lokalnog podrijetla. Gostima više platežne moći, koji su spremni ostati dulje u Nacionalnom parku i produljiti prosječan boravak u našim hotelima, osim prirodnih ljepota i novih sadržaja treba ponuditi i odgovarajući gastronomski doživljaj, odnosno doživljaj okusa hrane od autohtonih namirnica. I to onih koje se može konzumirati samo u Lici. Za to se pripremamo i realizacijom projekta Gastro Lika kojim educiramo naše kuhare za pripremu suvremenih jela upravo s tradicionalnim namirnicama. Već je razvijena i naša regionalna oznaka kvalitete hrane Lika Quality, a formirali smo i svoju Gastroakademiju gdje se naše osoblje priprema da bismo spremno dočekali rad u objektima visoke kategorije – ponosan je ravnatelj NP-a Plitvička jezera.

Tjedan promo ulaznica po cijeni od 50 kn

Gosti kojima su regularne cijene ulaznica za Nacionalni park Plitvička jezera preskupe neće biti zaboravljeni ni ove godine. U Javnoj ustanovi kažu da će tijekom dva ovogodišnja promo tjedna ulaznice naplaćivati 50 kuna odraslima, 30 studentima, te 20 kuna djeci. Isto je bilo i lani, odziv je bio odličan, a slično se očekuje i ove godine. Prvi ovogodišnji promotivni tjedan bit će od 22. do 28. travnja. No, valja znati da će se moći ući isključivo ako je ulaznica kupljena online.     

Video: Zimski idila na Plitvicama

Komentara 2

Avatar HajdukLika
HajdukLika
10:03 05.04.2019.

Gost, koji odsjeda u hotelu s pet zvijezdica, nikada se ne upušta u takve gužve. Nikada! Čemu onda hotel te kategorije?

SN
Snowman
16:01 04.04.2019.

Nista ne pisete od 18. jezera, koji je pun odpada ?????????

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije