Hrvatska je, barem prema rezultatima PISA istraživanja provedenog još 2022. godine u 178 naših srednjih i dvije osnovne škole, ispodprosječna ako se promatra samo kreativno mišljenje naših učenika. Ovi rezultati objavljeni su danas, nakon što se najprije analizirala uspješnost učenika 81 zemlje u matematičkoj, čitalačkoj i prirodoslovnoj pismenosti kao bazne domene PISA istraživanja. U analiziranju kreativnog mišljenja naši učenici najviše problema imali su u zadacima rješavanja društvenih problema.
– S obzirom na kognitivne procese, učenicima iz Hrvatske najlakši su bili zadaci vrednovanja i poboljšanja ideja, nešto teži bili su im zadaci stvaranja različitih ideja, a najteži su im bili zadaci stvaranja kreativnih ideja. Na razini svih zemalja sudionica, učenici su imali najviše poteškoća u zadacima stvaranja različitih ideja – protumačio je rezultate Vinko Filipović, ravnatelj Centra za vanjsko vrednovanje rezultata, prezentirajući rezultate PISA istraživanja.
Ovim testiranjem u Hrvatskoj bilo je obuhvaćeno 6135 učenika, od kojih je tek 18% postiglo rezultate u najvišim razinama testiranja, dok je prosjek OECD-a 27 posto. Hrvatska je tako po rezultatima 15-godišnjaka u istoj kategoriji kao i Italija, Mađarska, Hong Kong – Kina, Malta, Island, Slovenija, Slovačka, Srbija, Grčka...
Ipak, velika zanimljivost istraživanja jest da Hrvatska u odnosu na mnoge druge zemlje bilježi iznadprosječan udio "akademski otpornih" učenika (RH 16%, OECD 13%) – to su učenici koji se prema socioekonomskom statusu nalaze među 25% najslabijih, a prema postignuću u kreativnome mišljenju među 25% najboljih učenika. Općenito bolje rezultate u kreativnom mišljenju postigle su naše učenice, u odnosu na naše učenike.
POVEZANI ČLANCI:
Prema danas predstavljenim rezultatima čak 71% naših 15-godišnjaka smatra da kreativni rad ispunjava, dok njih 21% navodi da im je teško upotrijebiti maštu, dok bi 76% učenika voljelo znati kako stvari funkcioniraju, 69% njih željelo bi razumjeti zašto se ljudi ponašaju tako kako se ponašaju.
Prema iskazima naših učenika, u umjetničkim aktivnostima sudjeluje 17% učenika (prosjek OECD-a: 27%), u dramskim aktivnostima 10 posto učenika (prosjek OECD-a: 11%), u kreativnom pisanju 14 posto učenika (prosjek OECD-a: 16%), a u računalnom programiranju 38% učenika (prosjek OECD-a: 17%). Naših je 61% učenika izjavilo da im nastavnici daju dovoljno vremena da u zadacima dođu do kreativnih rješenja (prosjek OECD-a: 63%).
Singapur, Južna Koreja, Kanada, Australija, Estonija, Finska, Belgija, Poljska, Danska, Novi Zeland i Latvija zemlje su čiji su učenici u kreativnom mišljenju ostvarili iznadprosječne rezultate, dakle prikupili su više od 33 boda, što je prosječan rezultat koji su pak dosegnuli učenici Litve, Španjolske, Češke, Njemačke, Francuske i Izraela.
>> VIDEO Izgubljeni srndać luta ulicama Sigeta u Zagrebu
To je zato kaj ih se fila sa raznim prijama, lgbtom, možemo tifusarčićima itd