DOVRŠEN PROJEKT

Na terminalu Jadranska vrata more dublje pet metara

Rijeka: Kontejnerski terminal Jadranska vrata na Brajdici
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
1/4
02.11.2024.
u 10:09

Projekt produbljenja morskog dna kako bi u luci mogli pristati i daleko veći brodovi, vrijedan 17,4 milijuna eura, provela je Lučka uprava Rijeka

Zahvaljujući projektu Lučke uprave Rijeka daleko veći brodovi, sa dubljim gazom, mogu uploviti u riječku luku. Ovih je dana završen projekt pod nazivom 'Unapređenje infrastrukture luke Rijeka – produbljenje južnog veza na kontejnerskom terminalu Jadranska vrata' koji je Lučka uprava Rijeka prijavila za sufinanciranje na poziv europskog fonda CEF Blending u okviru Instrumenta za povezivanje Europe. Financiranje im je odobreno 2018., a projekt je vrijedan 17,4 milijuna eura; 20 posto iznosa dobiveno je bespovratno iz EU fonda, a 80 posto iznosa financirano je namjenskim sredstvima Lučke uprave Rijeka.

Ugovor za izvođenje radova potpisan je u lipnju 2020. godine s talijanskom tvrtkom NUOVA CO.ED.MAR S.r.l. (Italija), radovi su počeli u kolovozu i završeni u rujnu ove godine. Projekt je obuhvaćao produbljenje morskog dna u duljini od 100 metara uz obalni zid južnog veza na kontejnerskom terminalu Jadranska vrata. U zoni zahvata dubina mora uz obalni zid povećana je s 11,6 metara na 16,5 metara. Realizacijom ovog projekta dubina mora u cijeloj dužini operativne obale – Kostrensko pristanište jug od 428 metara izjednačena je na 14,88 metara. Time je omogućen prihvat velikih kontejnerskih brodova uz operativnu obalu u punoj dužini i prestaje potreba za njihov privez na "bovu". Ovaj je projekt osmi od devet projekata Lučke uprave Rijeka kojim se modernizira luka uz pomoć sredstava iz EU fondova.

– Ovo je bio izuzetno zahtjevan projekt. Kada je započet prije četiri godine, u svijetu nije bilo tako složenog projekta. Prijašnje tehničke karakteristike terminala, koje se tiču dubine, ne bi zadovoljile ulazak sve većih brodova, primjerice dugačkih oko 360 metara i kapaciteta 15 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU). Zato nam je bilo važno ući u ovaj projekt kojim smo poslali i snažnu poruku brodarima da želimo da taj terminal bude konkurentan svim terminalima na Sjevernom Jadranu – kazao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, koji je dodao da su u projektu potrošene dvije tisuće tona željeza, 10 tisuća kubika betona, a tijekom pandemije COVID-19 povećane su i cijene materijala, željeza i betona, no projekt je uspješno završen.

POVEZANI ČLANCI:

– Koncesionar, tvrtka Jadranska vrata, najavljuje nastavak projekta. Pripremaju studijsku dokumentaciju za daljnje produbljenje prema zapadu na dodatnih 200 metara obale, na dubinu od 16,5 metara. Kada se to završi, povećat će se dubina i na istočnom dijelu, također na 16,5 metara – kazao je D. Vukorepa.

Prilikom obilaska lokacije, spomenuo je, u kontekstu uređenja riječke luke koja će preuzeti primat nad lukama sjevernog Jadrana, i Zagrebačku obalu u riječkoj luci, na kojoj bi sljedeće godine trebao početi s radom novi kontejnerski terminal Rijeka Gateway, vrijedan čak 380 milijuna eura, ocijenivši da je na neki način kontejnerski promet preko riječke luke sada stabiliziran.

>> FOTO Kosi toranj u - Banjoj Luci? Minirali masivni dimnjak 3 puta, i dalje nije pao

Rijeka: Kontejnerski terminal Jadranska vrata na Brajdici
1/13
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije