Tomo Ricov

Na Weekend Media Festivalu predavat će Žižek i Manfred Spitzer

Tomo Ricov
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
1/3
27.08.2021.
u 08:44

Mediji i svijet komunikacija zahvalna su tema jer se uvijek događa nešto novo. Na prvom festivalu predstavili smo Facebook kao novu platformu

Mnogo je toga prošle godine bilo “na čekanju” pa tako zbog korone nije održan ni poznati Weekend Media Festival (WMF), no ove godine vraća se u punom sjaju. Pod sloganom “Živio život” već tradicionalno će se u Rovinju od 23. do 26. rujna 14. put održati najveći komunikacijski festival u regiji koji okuplja vodeće medijske, marketinške i komunikacijske stručnjake. Na jučer održanoj konferenciji za novinare najavljeno je da će se pritom raspravljati o influencerima, renesansi PR-a, umjetnoj inteligenciji, revoluciji gaminga, ali i naplati print sadržaja te javnoj diplomaciji, radiju budućnosti… A detalje o tome kako se organizira festival u pandemijsko vrijeme, zašto je važno susresti se uživo te kako je festival rastao 14 godina otkriva nam njegov direktor i jedan od pokretača Tomo Ricov.

Što donosi Weekend Media Festival, koji se vraća u Rovinj nakon stanke?

Sve počinje velikim partyjem otvorenja u četvrtak 23. rujna, nakon čega slijedi vikend pun događanja, od predavanja, panela i prezentacija do koncerata, druženja, zabave… S obzirom na to da festival 2020. nije održan, očekivanja za ovu godinu su velika i ljudi nam javljaju da su se zaželjeli festivala, koji ima poseban status među onima koji se bave medijima, marketingom, odnosima s javnošću, komunikacijama...

25.08.2021., Zagreb - Tomo Ricov, direktor Weekend media festivala. Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL (ilustracija)

Ako se vratimo na sam početak, jeste li te 2008. mislili da će Weekend Media Festival postati tako uspješan?

Znao sam da će WMF biti jako dobar festival, ali ipak nisam mogao predvidjeti da će se toliko proširiti i da će biti tako dugovječan i značajan. Kvaliteta programa je iz godine u godinu sve bolja, a kvalitetu prati i sve više posjetitelja. Već je na prvi festival došlo 1400 ljudi, a dovoljno je reći da smo ih očekivali 300 do 400. Treba dodati i da je u to vrijeme, nakon prvog festivala, nastupila velika ekonomska kriza koja je trajala godinama, no ne samo da nas nije zaustavila, nego smo napredovali čak i u tim izazovnim vremenima.

Weekend Media Festival prvo je trajao dva dana, a potom je produljen na tri. Koliko je timu koji stoji iza festivala izazovno svake godine pripremiti nove teme, događanja, aktivnosti...?

Mediji i općenito svijet komunikacija vrlo su zahvalna tema jer se tu uvijek događa nešto novo. Ako se opet prisjetimo našeg prvog festivala, dovoljno je reći da smo na njemu predstavili Facebook kao novu platformu. Potom smo govorili o konvergenciji, o utjecaju novih tehnologija na tisak i televiziju, a sada ćemo se baviti nekim aktualnim trendovima, novim napravama… Svake godine problem nam je što izbaciti iz programa jer nabuja, a ne što staviti u njega jer uvijek imamo i previše ideja.

Što posjetitelje ove godine očekuje u Rovinju?

I ove godine su nam pandemijske mjere velik izazov, no unatoč tome uspjeli smo dogovoriti dolazak stranih predavača, iako u nešto manjem broju nego proteklih godina. Što se tiče predavanja, potvrđeno je da nam stiže jedan od najpoznatijih svjetskih filozofa Slavoj Žižek, ali i poznati njemački psihijatar Manfred Spitzer, autor književnih hitova “Epidemija pametnih telefona”, “Usamljenost” i “Digitalna demencija”, u kojima govori o utjecaju tehnologije na svakodnevni život. Što se tiče panela, obradit ćemo jako puno tema, a siguran sam da će puno pažnje izazvati rasprava “Čiji je Tesla?”. Također, pripremamo neke novosti poput “Talent Showa” za scenariste i producente koji će pred renomiranim žirijem imati deset minuta da iznesu svoje ideje za serije.

Važan dio programa Weekend Media Festivala su koncerti, zabava i druženje. Hoće li biti toga i ove godine?

Mi smo u stalnom kontaktu s nacionalnim i lokalnim stožerom te detaljno planiramo kako ćemo organizirati sva događanja u skladu s epidemiološkim mjerama. Tako da ćemo uspjeti organizirati i nastupe DJ-eva, koncerte…

Koliko je pandemija zakomplicirala organizaciju festivala?

Jako, i zato je ove godine organizacija festivala stresnija nego ikad! Sve je postalo jako komplicirano, od putovanja, dogovora, dolaska gostiju na festival, a i mjere se mogu mijenjati ovisno o situaciji. Ono što je sigurno, na 14. Weekend Media Festival može se ući samo s EU COVID-potvrdom.

Koliko se posjetitelja očekuje u takvim uvjetima?

Godine 2019. na festivalu smo imali više od 5500 posjetitelja i sudionika, a sada, ovisno o mjerama, očekujemo između 2000 i 3000 ljudi.

Zašto se prošle, ali i ove godine niste odlučili za preseljenje festivala na neku od online platformi?

Mislim da je za jedno ovakvo događanje, a posebice za Weekend Media Festival, ključno da bude organiziran uživo jer je njegova poanta u druženju, umrežavanju, spajanju, sklapanju poslova... Upravo zato ljudi dolaze u Rovinj! Naša predavanja su zanimljiva, ali novosti o trendovima u svijetu komunikacija mogu se saznati i online. No svatko tko je bio u Rovinju u vrijeme festivala zna da je njegova najveća vrijednost okupljanje tolikog broja stručnjaka na jednom mjestu i to u opuštenoj atmosferi.

25.08.2021., Zagreb - Tomo Ricov, direktor Weekend media festivala. Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL (ilustracija)

Događanje se uživo i ove godine održava u staroj Tvornici duhana?

Da, mi smo svake godine u tom istom prostoru kojemu je zapravo baš festival udahnuo život. Naša je, naime, velika želja bila da festival organiziramo u Rovinju, no tada u gradu nije bilo odgovarajućeg ni dovoljno velikog prostora. U tom trenutku sinulo mi je da je nedugo prije toga otvorena nova tvornica duhana, što je značilo da negdje sigurno postoji i stari prostor. Čim sam našao i prvi put vidio tu halu znao sam da je to ono što tražimo.

Koliki je značaj Weekend Media Festivala za Rovinj?

Možemo reći da je Rovinj rastao zajedno s Weekend Media Festivalom. Grad je postao važna festivalska destinacija, a treba reći i da takvo događanje produljuje sezonu, važno je za turizam.

A zašto je za medijsku i komunikacijsku industriju važno da postoji jedan takav vikend?

Weekend Media Festival je najvažniji regionalni poslovni događaj, značajan za sve kreativne industrije. Izostanak takvog događanja odrazio bi se na poslovanje jer jednostavno mora postojati mjesto na kojem će se stručnjaci okupljati i dijeliti znanja i ideje.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije