U hrvatskim zračnim lukama lani su zabilježena 52 incidenta - sudara
ili bliska susreta zrakoplova i ptica.
Crne kutije 'čuda s Hudsona' potvrdile sudar s pticama
Olupina
Airbusa izvučena iz Hudsona
'Čudo
na Hudsonu': Američki tisak o spašavanju putnika iz plutajućega
zrakoplova
Ptice srušile airbus u rijeku Hudson
Oštetio lopaticeU četiri slučaja sudar je izazvao ozbiljnije posljedice, no, nasreću, ni jednu nalik stravi koja se prošli tjedan dogodila u New Yorku, kad su guske zaustavile rad motora te zamalo stajale glave 150 putnika i članova posade.
– U Dubrovniku se pilot vratio u luku jer je osjetio jake vibracije u motoru, sudar s pticom izazvao je manju štetu na krilu malog zrakoplova u Lučkom, u Splitu je zrakoplovu Germanwingsa galeb oštetio lopatice u motoru, dok je u Puli zrakoplov zaustavljen prije nego što se odlijepio od staze – objašnjava Ante Matijaca, predsjednik Nacionalnog povjerenstva za sprečavanje sudara zrakoplova i ptica.
– Zračne luke mnogo ulažu u taj aspekt sigurnosti, a naš je cilj da još poradimo na tome – kaže Matijaca te dodaje: – Ne izazove svaka ptica havariju. U SAD-u je bila riječ o kanadskoj guski, teškoj i desetak kilograma, dok su kod nas najproblematičniji morski i riječni galebovi, koji su mnogo manji. Nešto lošija situacija sa zaštitom od ptica je u Dubrovniku i Zadru, dok je najsigurnije u Splitu te, posebice, Zagrebu. Zagrebačka zračna luka poznata je po kuriozumu - uz rastjerivanje ptica zvučnim signalima - snimkama glasanja grabljivica, plinskim topovima i pirotehničkim sredstvima imaju pet sokolova i dva psa.
Lasersko rastjerivanje
– U prosjeku svaka ptica obleti područje uzletno-sletne staze dva-tri puta na dan – objašnjava voditelj Sokolarske službe Branimir Tomić. Ove godine planiraju uvesti lasersko “plašenje” ptica, a razmišljaju i o mehaničkom sokolu. “Pravi” sokoli tada će letjeti samo zbog kondicije.