Čak 500 radnika znalo je užurbano koračati gradilištem mosta na Dravi kod Petrijevaca koji će, u sklopu Koridora 5c, autocestom povezivati Osijek i Beli Manastir. Ostalo ih je stotinjak da privedu radove kraju – postave monolitni vijenac i ogradu, navuku dva sloja asfalta... Posla imaju, procjenjuju, još dva do tri mjeseca.
Čelikom ovješen o pilone
Samo da premjeste građevinsku skelu 50 metara dalje, s druge strane visokog pilona, trebalo im je nedavno sedam dana. Postavljaju trenutačno betonski monolitni vijenac na rubovima mosta.
– Morali smo je rastaviti i ponovno sastaviti jer nije mogla proći od pilona. Skela je dugačka 30 metara, a s nje možemo postaviti 25 metara monolitnog vijenca – kaže poslovođa Nikola Džigumović. Kada na red dođe druga strana mosta, skelu će opet rastavljati i sastavljati, a oduzet će im to novih tjedan dana.
Poslovođa Džigumović po gradilištu mosta vozi se biciklom, starim ponijem. Prevali i 12 kilometara u smjeni. Najduži je to, naime, ovješeni most u Hrvatskoj, proteže se na 2485 metara. Sastavljen je od dva pristupna pilona, slavonskog te baranjskog, koji se izdižu 75 metara visoko u nebo. Glavni je raspon dugačak 420 metara, a ovješen je o pilone čeličnim zategama, po kojima je most i poseban.
– Na svakom je pilonu po 40 zatega, one drže cijeli most – opisuje Robert Španović, glavni inženjer. Sama je gradnja vrijedna 949 milijuna kuna.
Strojevi su most trebali napustiti još oko Božića 2013. No, i kada se povuku u lipnju, po njemu se neće nitko voziti. Autocesta se s osječke strane gradi, ali ne i s baranjske.
Prijava EU usporava projekt
– Nisu planirani nikakvi veći građevinski radovi na dijelu od mosta Drava do Belog Manastira u 2016. Gotova je projektna dokumentacija za tu dionicu, ishođena je građevinska dozvola i otkupljeno je više od 90 posto zemljišta. Odrađena je čista sječa, obavljeni arheološki radovi, predlaganje i zaštita vodovoda i plinovoda – navodi Kata Kuprešak iz HAC-a. Realizacija te dionice, kao i one od Belog Manastira do granice s Mađarskom, ovisi o načinu financiranja – o fondovima EU ili kreditima.
– Za fondove EU mora ići zajednička prijava s Mađarskom, što bitno usporava cijeli projekt. Potrebno je provesti postupak procjene utjecaja na okoliš. Tu smo proceduru počeli. U tom kontekstu – kaže K. Kuprešak – radovi ne mogu početi prije sredine 2017.
>>BiH planira ubrzano graditi autocestu na koridoru Budimpešta – Ploče
>>Pusić vladajućima: Temelji su dobri i nemojte ništa kvariti
Ovo je uzas od loseg planiranja i najbolji primjer populisticke politike i politikanstva. Neshvatljivo je gurati ovako velike projekte bez kvalitetnog plana i analize. Uzas!