Barem na početku dana, prije prve vožnje pri ulasku u auto, pregledajte kontrolnu ploču automobila, te ostakljene i zrcalne površine. Kolo upravljača provjerava se vizualno i osjetom, ne smije se osjetiti zračnost ili čuti zvuk klikanja tijekom zakretanja volana (osim kada je upaljen pokazivač smjera). Nakon kola upravljača provjeravaju se svi prekidači koji moraju postojati, neoštećeni i funkcionalni. Kontrolni i signalni uređaji moraju funkcionirati, a vjetrobran i druge staklene površine moraju biti neoštećene i čiste, kako ništa ne bi ometalo pogled vozača na cestu, odnosno na druge sudionike u prometu. Vodite računa o razini tekućine za stakla u peračima stakla i potencijalnoj dotrajalosti brisača, koji ne smiju grebati staklo ili ostavljati tragove pri brisanju, a uređaji za odmagljivanje vjetrobranskog stakla i grijači moraju biti ispravni. Provjerite uz to i svjetla (žarulje) i svjetlosne signale vozila, kako vam se ne bi dogodilo da vožnju započnete bez nekog od svjetala, posebno za noćne vožnje ili lošeg vremena, odnosno tijekom obveze paljenja svjetala u zimskom razdoblju. Provjera rada obavlja se paljenjem svjetala redom bez gašenja prethodno upaljenih (kratko/dugo, maglenke, svi pokazivači smjera, kočno i svjetlo za vožnju unatrag). Osim provjere rada svjetla, trebalo bi obratiti pozornost i na intenzitet. Zamućenost leća i sjenila, oštećenja reflektivnih površina, umanjuju efikasnost svijetla, a time i vidljivost. Svjetla moraju svijetliti konstantno i jednakim intenzitetom, a treperenje može upućivati na probleme s električnom instalacijom.
Kočnice su, naravno, jedan od najvažnijih čimbenika sigurnosti u vozilu. Osjetom se može provjeriti papučicu radne i polugu parkirne/pomoćne kočnice. Papučica ne smije propadati, a poluga ručne kočnice trebala bi aktivirati kočenje nakon prvih nekoliko zubaca. Prije vožnje pregledajte i pneumatike i karoseriju motornog vozila. Sigurnost na cestama velikim se dijelom temelji na kvaliteti i karakteristikama pneumatika vozila, stoga je njihova ispravnost ključan faktor bezbrižnije vožnje, a posebno pridajte pozornost iznosu tlaka u pneumaticima, jer optimalan tlak štedi i same pneumatike, ali i gorivo, dok istovremeno omogućava ispravan kontakt vozila s asfaltom. Uz tlak treba provjeriti i dubinu utora gaznog sloja, oštećenja ili ispupčenja. Uz pregled pneumatika treba obratiti pozornost i na naplatke koji ne smiju biti izobličeni i moraju biti pravilno pričvršćeni svim vijcima. Vrlo je važno da na automobilu budu oni pneumatici koje je proizvođač propisao ili oni koji su naknadno odobrene.
Potom provjerite stanje obvezne opreme vozila: morate imati rezervni kotač s pripadajućom opremom, osim ako su pneumatici ili naplatci opremljeni sustavom za sigurnu vožnju s ispuhanim pneumatikom ili ako vozilo posjeduje odgovarajući pribor za privremeno osposobljavanje ispuhanog pneumatika (npr. sprej ili pjena u boci pod tlakom itd.).
Također, obavezno je imati znak za obilježavanje vozila zaustavljenog na kolniku ceste, kojim se vozač po potrebi može koristiti te jednu kutiju prve pomoći. Vozila koja se prvi put registriraju u Republici Hrvatskoj moraju biti opremljena kutijom prve pomoći u skladu s hrvatskom normom HRN 1112. Za M, N i O kategorije postoji i obaveza posjedovanja rezervnih žarulja za najmanje pola rasvjetnih mjesta na vozilu, ali vozila koja su opremljena svjetlosnim tijelima bez žarne niti (ksenon, LED i sl.), ne moraju imati rezervne žarulje. Sa sobom imajte i reflektirajući prsluk, koji ste dužni koristiti na cesti kada obavljate neke radnje uz vozilo.
Redovito servisirajte vozilo kod ovlaštenog servisera radi vlastite i sigurnosti ostalih sudionika u prometu. Neki se dijelovi u sklopu redovitog održavanja kontroliraju i mijenjaju sukladno prijeđenim kilometrima, odnosno sukladno potrošenosti ili zaprljanosti. Primjerice, zamjena filtara goriva, ako proizvođač ne propiše drugačije, izvodi se nakon prijeđenih 20,000 kilometara. Taj rok treba poštovati budući da filtar zadržava nečistoće koje mogu smetati sustavu dovoda i brizgaljkama koje su jako osjetljive i na najsitnije čestice nečistoće. Kod filtara zraka koji štite motor od prašine, rok je manje određen – suhi filtri se mijenjaju kad se zaprljaju ili nakon prijeđenih 30 000 do 100 000 kilometara, mokri filtri nakon 2,500 kilometara, a filtri s uljnom kupkom mogu, s razinom ulja u propisanim granicama, izdržati do 100,000 kilometara. Upravo zato, organizirano pratite zapisane rokove i istovremeno provjeravajte koji dio treba zamijeniti i prije isteka.
Poštujte i odredbe proizvođača motora o potrebnoj količini i kvaliteti ulja te intervalu izmjene. Ove postupke možete obaviti i samostalno. Intervali ovise i o kvaliteti i starosti ulja, prijeđenom putu, uvjetima vožnje, klimatskim uvjetima… Iako se ulje više prlja vožnjom po prašnjavom putu, isti je slučaj i s gradskim uvjetima vožnje, gdje se u ulju skuplja više kondenzirane vode. U pravilu se filtar ulja mijenja u svakoj izmjeni ulja. Staro ulje ne smije se odlagati u prirodi, već u skladu s pravilima zbrinjavanja takvog otpada. Svakako treba imati na umu redovito provjeravanje razine ulja te dolijevanje optimalne količine ulja. Razina ulja je idealna kada se nalazi između minimuma i maksimuma mjerne šipke. Osim toga, bitno je provjeriti i je li vaš sustav hlađenja pravilno ispunjen mješavinom rashladne tekućine i vode. Rashladna tekućina motora nadopunjava se destiliranom vodom, nikako vodom iz slavine.
Preporučeno je periodično provjeriti i ispravnost akumulatora, pa je potencijalno potrebno očistiti koroziju s kontakata, provjeriti nivo elektrolita i po potrebi doliti destilirane vode. Također, prije dužih putovanja provjerava se i napunjenost klima uređaja s plinom te je li potrebna izmjena plina i ulja. Dobro je ponekad pregledati i blatobrane i pragove vozila jer ovi dijelovi prvi pokazuju znakove hrđe na vozilu zbog izloženosti vanjskim utjecajima.
U stanici za tehnički pregled dobit ćete najtočniju informaciju o ispravnosti i sigurnosti vašeg vozila. Nadzornik će osim uređaja za upravljanje, kočenje, osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, provjeriti uređaje koji omogućuju normalnu vidljivost, nadgrađe, okvir i kabinu, elemente ovjesa i kotače, motor, buku vozila, električne uređaje i električne instalacije, prijenosni mehanizam, kontrolne i signalne uređaje, ispušne plinove motora (EKO test), katalizator, uređaj za spajanje vučnog vozila (ako postoji) i druge dijelove važne za sigurnost u prometu (brave, branici, blatobrani, unutrašnjost kabine, ventilacija…).