440 milijuna eura

Nakon 18 godina završena autocesta koja povezuje Zagreb i Sisak

Sisak: Župan Celjak obišao radove na dovršenju izgradnje autoceste Zagreb-Sisak, novog mosta preko rijeke Odre i komunalnog pristaništa u Sisku
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
1/3
31.07.2024.
u 12:43

Dionica od Lekenika do Siska, koja je trebala biti završena u veljači ove godine, produljena je zbog niza problema, uključujući poplavu u travnju 2023. i potrebu za dodatnim radovima na močvarnom tlu.

Nakon 18 godina i tri mjeseca završena je izgradnja 47 kilometara duge autoceste koja povezuje Zagreb i Sisak. Hrvatske autoceste podnijele su zahtjev za tehnički pregled posljednje dionice od Lekenika do Siska, a očekuje se da će pregled biti obavljen u sljedeća dva mjeseca.

Na posljednjih 10,85 kilometara autoceste postavljena je sva oprema, signalizacija i odbojne ograde. Ova dionica uključuje 9,39 kilometara u punom profilu, dok je preostalih 1460 metara bez zaustavnog traka zbog spajanja s novom cestom u Sisak, koja još nije gotova i bit će završena krajem sljedeće godine, prenosi Jutarnji.

Završeni su novi most preko Odre i kružni tok Staro Pračno, dok su zemljani radovi na trasi ceste dugačkoj oko dva kilometra još u tijeku. Zbog kašnjenja u gradnji spojne ceste, izgrađen je privremeni spoj s državnom cestom u Stupnu. Hrvatske ceste očekuju završetak privremenog spoja u rujnu, no na terenu nije izgledno da će promet početi za dva mjeseca.

POVEZANI ČLANCI:

Dionica od Lekenika do Siska, koja je trebala biti završena u veljači ove godine, produljena je zbog niza problema, uključujući poplavu u travnju 2023. i potrebu za dodatnim radovima na močvarnom tlu. Za stabilizaciju podloge korišteno je više od dva milijuna tona drobljenog kamena, a dio kamena zamijenjen je troskom iz željezare uz odobrenje Zavoda za javno zdravstvo. Ukupni trošak izgradnje autoceste od Zagreba do Siska procijenjen je na oko 440 milijuna eura.

 

Radove na izgradnji autoceste za Sisak 5. je travnja 2006. u blizini budućeg čvora Velika Gorica-jug otvorila tadašnja vrhuška HDZ-a,  premijer Ivo Sanader te ministri prometa Božidar Kalmeta i financija Ivan Šuker. Prva dionica ove autoceste od Velike Gorice do Buševca, duga devet kilometara, u promet je puštena 9. svibnja 2009. godine. 

Tek šest godina poslije u promet je puštena sljedeća dionica, dugačka 11,2 kilometra, od Buševca do Lekenika. Sedam mjeseci poslije, 3. studenoga 2015., u promet je puštena i dionica između Jakuševca i Velike Gorice, dugačka 10,9 kilometara. Puštanjem u promet te dionice autocestom su spojeni gradovi Zagreb i Velika Gorica.

Potom je prošlo punih sedam godina za početak izgradnje posljednje dionice. Ona će u budućnosti doživjeti nadogradnju izgradnjom novog čvora kojim će s autocestom biti spojena Petrinja. No, za taj objekt tek je u izradi projektna dokumentacija i nepoznato je kada bi njegova izgradnja mogla početi. Prema dostupnim podacima, izgradnja autoceste od Zagreba do Siska koštala je oko 440 milijuna eura.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije