Nakon 2017. godine koja je bila najsigurnija u povijesti komercijalnih letova upravo minula 2018. bila je puno smrtonosnija. Prema podacima Aircraft Safety Networka, prošle je godine bilo 15 fatalnih nesreća komercijalnih zrakoplova koje su odnijele 556 ljudskih života. Za usporedbu, 2017. godine bilo je tek deset nesreća s 44 žrtve.
Prošla je godina gora i od općeg prosjeka koji je, gledajući pet godina, 14 nesreća i 480 poginulih godišnje. Lani je u nesrećama bilo 12 putničkih zrakoplova i tri teretna, a treba napomenuti kako su tri zrakoplova pripadala zrakoplovnim tvrtkama koje su na crnoj listi Europske unije.
Prosječno se radi o jednoj fatalnoj nesreći na dva i pol milijuna letova jer se prošle godine obavilo oko 37,8 milijuna letova. Slobodno se, dakle, može zaključiti da je avionski promet i dalje najsigurniji. I ta se sigurnost stalno povećava jer prije samo deset godina bilježilo se 39 kobnih nesreća, 2000. dogodile su se čak 64, navodi se u godišnjem izvješću Aircraft Safety Networka. Treba ipak napomenuti kako u statistike nije uključen pad alžirskog vojnog zrakoplova Il-76 u travnju prošle godine u kojem je poginulo 257 ljudi. Kad bi se uračunali i vojni transporti, tada bi broj poginulih u zrakoplovnim nesrećama dosegao 917 u 25 padova.
Najveća je civilna nesreća, kada se o padovima zrakoplova govori, ona u Indoneziji od 29. listopada kada je 189 putnika i članova posade poginulo u padu Lion Airova Boeinga 737 MAX 8 koji je iz Jakarte letio u Pangkal Pinang. Kao uzrok navodi se loše održavanje.