Godina 1993. počela je nesretno za dvojicu Stjepana - strojovođu teretnog vlaka, Stjepana Turkalja i njegovog pomoćnika, Stjepana Benačeka. Te subote, 2. siječnja, upravljali su lokomotivom s 13 vagona. Teretni vlak, natovaren raznom robom, pretežno limenom građom, krenuo je iz Srpskih Moravica prema Rijeci.
U 22 sata i 58 minuta, u noći na nedjelju, između željezničkih postaja Plase i Zlobin, dogodila se nesreća - njihov je vlak naletio na odron kamenja, za koji je, kako se pretpostavljalo, krivac najvjerojatnije bila orkanska bura. Nakon bliskog susreta s kamenim gromadama na pruzi, lokomotiva teretnog vlaka strmoglavila se u provaliju, duboku stotinjak metara. Za sobom je povukla i tri vagona, dok se preostalih deset vagona zaustavilo i zadržalo na pruzi.
Kako je zabilježeno u Večernjakovoj arhivi, strojovođa i njegov pomoćnik su se, iako ozlijeđeni, uspjeli izvući iz olupine lokomotive, nakon čega su, krajnjim naporima, došli do kilometar i pol udaljene željezničke postaje u Plasama. Odmah su prevezeni u KBC Rijeka, gdje su liječnici konstatirali da su u teškoj željezničkoj nesreći ipak imali sreće te su zadobili lakše ozljede. No, kako je tada izvijestio naš novinar, B. Škorić, tragičnoj priči o teretnom vlaku tu još nije bio kraj.
Samo sat vremena nakon nesreće na pruzi, u nedjelju, par minuta iza ponoći, orkanska je bura pokazala svoju moć, uspjela je pokrenuti preostalih deset vagona koji su, nakon što se lokomotiva s tri vagona survala u provaliju, ostali stajati na pruzi. Bez lokomotive i strojovođe, deset je vagona krenulo nizbrdicom, prema postaji Plase. Prešavši prugom kilometar i pol, vagoni 'bez kormilara' prošli su kroz stanicu, nakon čega su udarili u grudobran, a potom se prevrnuli i ispali iz tračnica.
POVEZANI ČLANCI:
Iako je u nedjelju, odmah nakon obavljenog očevida, počelo raščišćavanje pruge, ta je teška, željeznička nesreća, s velikom materijalnom štetom, u prvim danima nove, 1993. godine, napravila popriličan kaos u željezničkom prometu između Rijeke i Zagreba, pa su tako svi poslovni vlakovi vozili preko Ljubljane, a lokalni putnički do željezničkih postaja Fužine i Delnice, odakle su putnici do svojih odredišta putovanje morali nastaviti autobusima.
Vremenski stroj još nismo izumili, ali zato vrlo sličnu funkciju ima naša digitalna arhiva. Povijest Hrvatske i svijeta na jednom mjestu. U našoj bogatoj arhivi sva su novinska izdanja. Pogledajte što se dogodilo na vaš rođendan, kako je Zagreb izgledao prije... zabavite se i educirajte klikom ovdje: https://arhiva.vecernji.hr/
VIDEO Smrtonosna nesreća u New Yorku: Tri osobe poginule u sudaru