U prvom tjednu poskupljenja cestarine od pet posto na autocestama pod upravljanjem Hrvatskim autocestama, HAC i Autocesta Zagreb – Rijeka uprihodovali su ukupno 42,1 milijun kuna od cestarine, što je 18,1 posto ili 6,5 milijuna kuna više u usporedbi s istim tjednom prošle godine. Prema podacima HAC-ONC-a, usklađenje cijena cestarine HAC-a i ARZ-a nije utjecalo na pad prometa na autocestama tih dviju državnih tvrtki pa je tako od 3. (ponedjeljak) do 9. travnja (nedjelja) ove godine njima prošlo 920.270 vozila, što je 9,81 posto više u odnosu s usporedivim tjednom prošle godine od 4. (ponedjeljak) do 10. travnja (nedjelja) kad je autoceste koristilo 838.019 vozila. Podaci HAC-ONC-a o prometu na autocestama nakon što se cijena cestarina na HAC-ovim dionicama koja je do 3. travnja iznosila 0,46 kuna po kilometru uskladila s cijenom cestarine na ARZ-ovim dionicima od 0,483 kune po kilometru, pokazuju da više cijene cestarine na HAC-ovim dionicima nisu otjerale vozače s autocesta, kao što su to neki očekivali.
Usklađenje cijena cestarine HAC-a i ARZ-a dio je plana restrukturiranja državnih cestarskih tvrtki koji je Vlada dogovorila sa Svjetskom bankom. Na ljeto slijedi još jedno povećanje cestarine, i to za 10 posto, koje će biti na snazi od 1. srpnja do 30. rujna. To sezonsko poskupljenje neće se odnositi na autobuse i teretna vozila.
Popusti na korištenje elektroničke naplate cestarine (ENC) zasad i dalje ostaju isti i iznose od 21,7 do 33,4 posto. No sljedeće bi godine ti popusti trebali biti manji, a koliko točno ovisit će o tome koliko će godišnji prihod od cestarine biti veći. Lani su ARZ i HAC od cestarine uprihodovali 2,2 milijarde kuna.
>> Autoceste FBiH poništile natječaj nakon prigovora hrvatskog konzorcija
>> Ovo je tablica po kojoj je HAC izračunao nove cijene cestarina na našim autocestama
Dali je bilo vise naplate ili je se manje kralo?