čelnik podravke i HUP-a

Nakon teške bolesti preminuo Marin Pucar

Marin Pucar
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
1/3
06.01.2021.
u 13:26

Preminuo je u koprivničkoj Općoj bolnici

Marin Pucar, prvi čovjek Podravke i Hrvatske udruge poslodavaca i jedan od najistaknutijih poduzetnika, preminuo je nakon teške bolesti u koprivničkoj Općoj bolnici, doznaje Večernji list. 

Marin Pucar rođen je 1970. godine u Zadru. S bivšom suprugom Tihanom ima dvije kćeri, a iza sebe je ostavio i svoju drugu suprugu Renatu. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje je završio znanstveni studij “Teorija i politika marketinga”, a nakon toga je stekao diplomu u Retail Management na Leeds Metropolitan University. 

- Podravka se treba vratiti korijenima, tradiciji iz koje je nastala. Treba se vratiti brendovima i emociji koja iz njih proizlazi. Vrijedni ljudi koji su ovdje u Podravci s novim idejama i proizvodima garancija su da je budućnost kompanije svijetla i uspješna – poručio je Marin Pucar nakon što je po izboru čitatelja Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika 2018. proglašen gospodarstvenikom godine. Dvije godine kasnije čelnik koprivničkog prehrambenog diva ponovno je bio u užem izboru za prestižnu titulu “na krilima” dobrih poslovnih rezultata, značajnog rasta prihoda i dobiti, zahvaljujući prije svega usmjerenosti kompanije na organski rast i tradicionalna tržišta, većim ulaganjima u inovacije i razvoj vlastitih brendova te jednako tako efikasnim upravljanjem troškovima. Ono što je najvažnije, rast prihoda i profitabilnosti pratilo je i poboljšanje te unapređenje statusa i materijalnih prava samih zaposlenika.

Unatoč otežanim uvjetima poslovanja zbog krize uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19, Podravka je pod Pucarovim vodstvom ostvarila odlične poslovne rezultate i prošle godine. U prvih devet mjeseci prihodi od prodaje grupacije porasli su za 90,1 milijun kuna, na više od 3,3 milijarde, što je rast od gotovo 3%. Ostvarena dobit od 210,1 mil. kuna rast je pak od 8,1% u odnosu na godinu prije. Pucar je nakon objave ovih dobrih rezultata, s obzirom na sveopće stanje na tržištu kao i u samom društvu, prvo zahvalio svojim zaposlenicima koji su iznijeli veliki teret u ovom teškom i brojnim izazovima isprepletenom razdoblju kada je bila nužna brza transformacija poslovanja i dodatan napor svakog od djelatnika.

Konačno, za Podravku i njezine djelatnike vezivale su ga duboke veze. “Jednom podravkaš, uvijek podravkaš”, kazao je preuzimajući kormilo Podravke u veljači 2017., a ta se izjava odnosila i na činjenicu da je u najvećoj domaćoj prehrambenoj kompaniji već ranije skupio 12 godina radnog staža. Profesionalnu karijeru počeo je u Gavriloviću 2001., a godinu dana poslije prešao je u Podravkinu mesnu industriju Danicu gdje je bio direktor prodaje, marketinga i razvoja. Brzo je napredovao na mjesto izvršnog direktora tržišta Hrvatske, a od 2008. do 2012. bio je član uprave Podravke, nakon čega je pet godina bio u upravi Zvečeva. U Podravku se vratio u jednom od najnapetijih trenutaka, u vrijeme sloma likvidnosti Agrokora, kojemu je Podravka bila jedan od ključnih dobavljača. Ciljevi koje je pred sebe postavio pozicioniranje je Podravke kao konsolidatora prehrambene industrije, ali i generatora razvoja domaće poljoprivredne proizvodnje kako bi do 2022. osigurala da njezini globalni brendovi poput Vegete i juha imaju sirovinu s domaćih polja. Podravka će, tvrdio je, i daljnji razvoj bazirati na organskom rastu, a usto aktivno raditi i na potencijalu anorganskog rasta.

Poznato je kako je Grupa Podravka najinternacionaliziranija hrvatska kompanija, prisutna sa svojim proizvodima u više od 60 zemalja. Poslovanje na inozemnim tržištima nastavila je snažiti i u 2020. godini, pri čemu je posebice ojačala poziciju na tržištima zapadne Europe i prekomorskih zemalja. U posljednjih godinu dana tvrtka je iskoračila u Libiju, gdje su posebno ponosni na uspjeh Lino Lade Gold. U Libanonu je, osim Lino Lada asortimana, vrlo dobro prihvaćena i Vegeta, najsnažnija Podravkina internacionalna marka, a nakon duljeg izbivanja taj kultni brend ponovno je prisutan i u Izraelu i Kini. Koronakriza je Podravci na Bliskom istoku otvorila dodatne prilike budući da je kompletna nabavka hrane u maloprodajnim objektima bitno porasla uslijed zatvaranja brojnih restorana i hotela.

Pucar je bio ekonomist specijaliziran za marketing. Doktorirao je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku na temu “Strategije upravljanja i širenja marke proizvoda u prehrambenoj industriji”. Javnosti je malo poznato da je bio uspješan vratar u nogometnom klubu Zadar te da je svojedobno bio pozvan i u Dinamo. Nogomet mu je, kako je sam isticao, dao neprocjenjivo životno iskustvo te omogućio da sam financira školovanje bez roditeljske podrške.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije