Ksenija Kosec iz Koprivnice nema sreće s telefonskim računima. Nakon što je prije dvije godine dobila račune nekoliko tisuća kuna za pozive prema 060 broju, za koje je tvrdila da nikad nije zvala (tvrtka koja pruža usluge preko tog broja naknadno joj je vratila novac), ponovno je na ispisu poziva uočila brojeve koje nikad nije zvala.
– Iznenadila sam se kada sam dobila račun za svibanj u iznosu od 466 kuna, što je znatno više od prosječne potrošnje. Zatražila sam telefonski ispis i vidjela da su s mog broja upućeni pozivi prema Ministarstvu unutarnjih poslova u Zagrebu, upravi koprivničke bolnice, trgovačkim centrima u kojima nikad ne kupujem, čak i nekim novinskim kućama. Te brojeve ja nisam zvala – tvrdi K. Kosec.
Ne može dokazati
Kaže i da joj je na pojedinim pozivima nekako produljeno vrijeme razgovora. Na primjer, za naručivanje lijekova za koje je sigurna da nije trajalo više od tri minute, u ispisu joj je prikazana duljina razgovora od 18 minuta. Pritom K. Kosec tvrdi da nije moguće da je linija po završetku razgovora ostala otvorena.
Obratila se Službi za korisnike te su joj, prema dogovoru, od 7. lipnja blokirani odlazni pozivi. No, na računu za lipanj uslijedilo je novo iznenađenje. Za tjedan dana i uz besplatnih 150 minuta razgovora, dobila je račun od 122 kune, za što ponovno tvrdi da nikako nije mogla napraviti.
– Zanimljivo je što su sporni pozivi upućeni prema fiksnim brojevima ustanova ili tvrtki, pa nitko ne može potvrditi da ih nisam zvala – sumnjičava je Ksenija koja je nakon takvih iskustva odlučila prijeći drugom operateru. No, s obzirom na to da je od HT-a uzela telefonski uređaj za jednu kunu, dvije godine mora biti njihova korisnica ili mora platiti za raskid ugovora.
– Nikakav ugovor nisam potpisala, nego samo primitak pošiljke. No, HT se poziva na nekakav ugovor na daljinu i prethodnu obavijest koju ja nikad nisam primila – tvrdi K. Kosec, koja se od silnog stresa razboljela i završila na hitnoj, pa HT namjerava tužiti za duševne boli.
U HT-u potvrđuju da su primili pisani prigovor korisnice na iznos obračunatih poziva te poručuju da će ona nakon obrade dobiti odgovor s obrazloženjem na kućnu adresu.
Ugovor na daljinu
"Sklapanje ugovora na daljinu je propisano Zakonom o zaštiti potrošača i odnosi se na sklapanje ugovora putem sredstava daljinske komunikacije kao što je telefon. Tim putem je i preko Službe za korisnike K. Kosec naručila telefon za jednu kunu. Korisnik ne potpisuje nikakav dokument već dobiva potvrdu prethodne obavijesti s detaljima sklopljenog ugovora, a on se može raskinuti bez naknade u roku od sedam radnih dana od dana primitka proizvoda što K. Kosec nije učinila, pa je ugovoreno obvezno trajanje ugovora te je korisnica u slučaju prijevremenog raskida ugovora dužna podmiriti naknadu od 124 kune" – objašnjavaju u HT-u ističući da oni "ne naplaćuju neostvarene pozive".
Kakvim se sve bijednim metodama takve velike bogate firme sluze samo da bi od ljudi izvukli i zadnju kunu! Sramota! Gledas kako te kradu,a ne mozes bas nista! U Njemackoj gdje zivim i sama sam korisnik njihovog telekoma;internet+fiksna mreza+entertainer za TVprograme. Moram priznati da to dosta dobro funkcionira i usluga je OK;ali i ovdje moras paziti. Cesto te tako nazivaju kojekakvi teleokom-operateri koji ti preko telefona pokusavaju prodati jos kojekakve dodatne usluge. Dovoljno je da usmeno kazes \"DA\" to ti je jednako kao da si potpisao na papiru jer se razgovor snima. U tom slucaju se ne mozes izvuci. Naravno operater ti to tako nabrzak opise i kaze da u roku 14dana mozes otkazati(pismenim putem) sto takoder puno ljudi zaboravi...i onda ti je ugovor vazeci samo jer si rekao \"DA\"