IDS-ovci ne odustaju od zahtjeva da se ubuduće ne naplaćuje tuneralina kroz Učku. Dalibor Paus, saborski zastupnik i predsjednik IDS-a, prikupio je potrebne potpise kako bi se na saborskom Odboru za promet tematski raspravljalo vezano za ukidanje tunelarine kroz Učku. – Pozivam ministra Olega Butkovića da na Odboru objasni Istrijanima i Primorcima najave da će autocesta prema Sisku biti besplatna, kad je premijer oko Učke rekao – 'nema džabe' a rekao je D. Paus u Saboru poručivši kako je dosta ponižavanja Istrijana i Primoraca samo zato jer ondje na vlasti nije HDZ kao u Sisačko-moslavačkoj županiji.
– Uzmimo dva radnika, jednog iz Siska koji radi u Zagrebu za minimalnu plaću i jednog iz Buzeta koji za takvu plaću radi u Rijeci. Ovaj iz Siska vozi se na posao autocestom A11, koju je ovog tjedna otvorio premijer û potpuno besplatno, a ovaj iz Buzeta u godinu dana na tunel Učka potroši najmanje jednu mjesečnu plaću, jer njemu taj prolaz nije besplatan – pojasnio je na primjeru, kako je rekao D. Paus, nepravdu i dvostruka mjerila Vlade za svoje građane. Podsjetio je kako je još prošlog tjedna u Saboru premijer rekao Istrijanima i Primorcima 'ne može džaba kroz Učku', a onda je već ovog tjedna otvorio novu besplatnu autocestu A11 Zagreb-Sisak, i tako pokazao da tamo gdje je HDZ na vlasti može i "džaba".
– Dosta je više nejednakih kriterija za područja u kojima je HDZ na vlasti, odnosno nije. Ako imate ista pravila i kriterije, tunel Učka mora biti besplatan – dodao je prvi čovjek IDS-a. Inače, inicijativa za besplatnu tunelarinu kroz Učku IDS-ovci su pokrenuli nakon otvaranja druge cijevi tunela, a sakupili su i 7693 potpisa građana koji su podržali inicijativu nakon čega je D. Paus potpise predao ministru financija Marku Primorcu. Klub IDS-a predao je i amandman na rebalans državnog proračuna kojim je zatraženo povećanje subvencije za BINA Istru s ciljem pokrivanja troškova tunelarine i ukidanja plaćanja. No Vlada je rebalansom državnog proračuna predložila smanjenje naknade za BINA Istru u iznosu od 1,120.000 eura što je, kažu u IDS-u, otprilike dovoljno da se do kraja godine građani besplatno voze kroz Učku. Paus je tada rekao da je nečuvano da se izdvaja novac za pomoć BiH za prometnu povezanost i integraciju, a ne pomaže se građanima Istarske i Primorsko-goranske županije. Kazao je i da je cestarina kroz Tunel Učka 12 puta, odnosno 1200 posto skuplja po kilometru puta nego cestarina na bilo kojoj dionici hrvatskih autocesta.
GALERIJA Novi tunel Učka izgleda impresivno: Dug je 5,6 kilometara, a izgrađen tehnikama kakve Hrvatska još nije vidjela
Autocesta A11 ima samo privremeni režim neplaćanja koji traje do zadnjeg dana ove godine a od nove godine se plaća. Što se tiče tunela Učka i da on nije besplatan, pa nije ni tunel Sveti Rok besplatan, ni tunel Kapela nije besplatan a sigurno nisu ni 5 puta jeftiniji od Učke, pa ako ćemo se praviti nevješti onda u redu, ali nećemo se lagati