BANKE I LJUDI

Nepostojeći kredit otplaćivao 17 mjeseci

16.10.2001.
u 00:00

* Njihov slučaj nisu željeli preuzeti niti djelatnici Ministarstva financija, Državnog inspektorata ili Porezne uprave, gdje su Međerovi potražili pomoć

Naglo povećanje mjesečne rate kredita za automobil koji otplaćuje u Splitskoj banci, Zagrepčaninu Zdravku Međeru kreditni su referenti 17 mjeseci obrazlagali porastom tečaja njemačke marke. Da devizna klauzula ne može poskupiti kredit za čak 234 kune u vrijeme kad marka raste, jednako kao i onda kad pada, postalo mu je jasno kad je preko ispisa iz Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje utvrdio da otplaćuje - još jedan kredit. Redovni kredit umirovljeni vojni invalid Međer otplaćuje administrativnom zabranom na mirovinu iz HZMO-a od kojega je banka i tražila uvećanje rate.

- Nakon tri i pol godine otplate kredita, rata nam je s 1900 kuna skočila na 2134 kune. Kad smo otkrili da je posrijedi neki navodni kredit od 8431 kunu, zaprepastili smo se. Nikakvog drugog kredita nemamo, niti smo jamci nekome tko ga ne plaća - u čudu objašnjavaju supružnici Slavica i Zdravko Međer.

Ni nakon detektivskog istraživanja po ispisu iz HZMO-a, koji su kao dokazni materijal podastrli bančinoj Službi kreditiranja, nije im objašnjeno kakva je to otplata sjela na njihov račun. Kako kažu, nakon međusobnog konzultiranja djelatnice banke najavile su im povrat novca. Ali - samo polovice od plaćenih 4215 kuna.

- Na kojoj osnovi prisvajaju naših 2100 kuna? I onaj dio koji su nam obećali vratiti, u banci će prikazati kao preplatu našega redovnog kredita. Uz to, terete nas da nismo platili ratu nepostojećeg kredita za lipanj 2000., iako nam je HZMO potvrdio uplatu - bezuspješno se pokušavaju snaći Međerovi u uplatno-isplatnom kaosu.

Njihov slučaj, požalili su se, nisu željeli preuzeti niti djelatnici Ministarstva financija, Državnog inspektorata ili Porezne uprave, gdje su potražili pomoć. Porijeklo kredita za koji je banka donedavno teretila Međerove još uvijek je nepoznato. Na novinarski upit, iz zagrebačke podružnice Splitske banke nije stiglo neko suvislo objašnjenje, niti je tko pitao za odgovornost. Banka tek neosporno priznaje da je posrijedi pogreška nastala na relaciji između njih i HZMO-a.

- Poduzeli smo sve radnje i ispravili učinjene pogreške nastale po kreditu te klijent neće biti oštećen niti po kojem osnovu - obećavaju u šturom bančinu priopćenju.

Gotovo je nevjerojatno da takva pogreška zahvaljujući povjerenju klijenta nije uočena punih 17 mjeseci. No, još je teže povjerovati da ne bi bila uočena u obrnutom slučaju - da je klijent taj koji duguje.

Valentina Wiesner Mijić

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije