Uprava HZZO-a mora u najskorijem roku napraviti poslovni plan i studiju izvedivosti u svrhu izlaska iz riznice 1. siječnja 2015. godine, zaključak je ministarske koordinacije na koju je, doznajemo, Siniša Varga došao bez jasne financijske projekcije koja se od njega tražila. Očito, i nakon 1. srpnja HZZO ostaje u Državnoj riznici.
Vlada ne odustaje
– Među ostalim, prije izdvajanja HZZO-a, iz zdravstvenog sustava moraju se izdvojiti sve nezdravstvene naknade – kazao je jučer ministar zdravlja Rajko Ostojić, podsjetivši da izlazak podržava, ali i da je on zakonski predviđen za 1. siječnja 2015. Ostojić navodi da na svim poslovima i procedurama koje valja obaviti radi izlaska HZZO-a iz riznice intenzivno radi međuresorna skupina koju čine predstavnici ministarstava zdravlja, financija i HZZO-a, a koja je prošli tjedan proširena s predstavnicima ministarstava socijalne politike, rada i mirovinskog sustava, branitelja, pravosuđa i znanosti. Valja preusmjeriti način financiranja, jer HZZO nakon izlaska neće isplaćivati rodiljske i druge naknade.
– Hoće li do izdvajanja doći u srpnju ili mjesec-dva kasnije nije presudno jer Vlada od toga neće odustati – naglasio je potpredsjednik Vlade Branko Grčić. Ministar financija Boris Lalovac je,na pitanje čemu izdvajanje ako ne nosi uštede, kazao: – Pa to želim vidjeti, radi li se o strukturnoj promjeni ili samo o upravljačkoj. Kako je HZZO 10 godina dio Riznice, želim vidjeti detaljne analize.
MMF-ove opcije
Varga pak demantira navode u Jutarnjem listu da izdvajanje stopira MMF: – MMF je utvrdio da je naš zdravstveni sustav bolestan i preskup i ponudio je dvije opcije: veće namete građanima ili smanjenje troškova sustava kroz učinkovitije zdravstvene usluge.
>> HZZO će se iz riznice izdvojiti 1. siječnja, a ne 1. srpnja
...kategorizacija na hrvatski način... ustanova A - javna ustanova, stotine zaposlenih, stotine pacijenata dnevno, hitan prijam, ishodi i dobri i loši... ustanova B - privatna ustanova, nekoliko zaposlenih, nekoliko lakših pacijenata dnevno, nema loših ishoda ili ih ima vrlo malo... i onda će ON reći da je ustanova B puno, puno bolja od ustanove A... te će on tada javna sredstva usmjeriti ka ustanovi B jer ONI TO ZASLUŽUJU... a smatra da on ima pravo tako preusmjeravati javna sredstva...