mijenjaju se navike

Nijemci zbog inflacije počeli masovno štedjeti, no jedne stvari se ne žele odreći ma koliko koštalo

Njemačka uvela jeftine karte za javni prijevoz
Foto: REUTERS
1/3
24.07.2022.
u 08:32

Potrošači češće koriste posebne ponude ili kupuju robne marke proizvođača. Udio robnih marki u ukupnoj prodaji u prvom je kvartalu porastao za 34,6 posto. Za 36 posto ljudi cijena je trenutačno najvažniji kriterij pri donošenju odluke o kupnji.

Visoka inflacija značajno je promijenila potrošačko ponašanje ljudi u Njemačkoj. Prema rezultatima istraživanja tvrtki za istraživanje tržišta GfK, potrošači najviše štede na svakodnevnim namirnicama ili proizvodima za osobnu njegu. Kad su pak putovanja u pitanju, ovog se ljeta neće štedjeti. Što se tiče odjeće, preferiraju se jeftiniji proizvodi.

- Učinci inflacije posebno su vidljivi u svakodnevnim proizvodima kao što su namirnice ili proizvodi za osobnu njegu. Sve u svemu, ovo područje bilježi veliki pad volumena u mjesecima od siječnja do svibnja. Kupljeno je 8,2 posto manje mesa i suhomesnatih proizvoda, 8,5 posto manje svježeg voća i povrća te 7 posto manje pekarskih proizvoda  - otkrili su istraživači, piše Fenix Magazin.

Potrošači češće koriste posebne ponude ili kupuju robne marke proizvođača. Udio robnih marki u ukupnoj prodaji u prvom je kvartalu porastao za 34,6 posto. Za 36 posto ljudi cijena je trenutačno najvažniji kriterij pri donošenju odluke o kupnji.

Prema istraživanju GfK-a, dok su proizvodi za svakodnevnu upotrebu zabilježili snažan pad količine, industrija putovanja razvijala se u suprotnom smjeru. Nakon više od dvije godine pandemije korone, potrošači imaju puno toga za nadoknaditi. Broj rezervacija privatnih putovanja u aktualnoj ljetnoj sezoni usporediv je s prošlom pretpandemijskom 2019. godinom, u nekim slučajevima čak i premašio.

Postojao je i zaostatak u potražnji kada je u pitanju odjeća tijekom pandemije. Trenutačno modni kupci očito namjerno pokušavaju izbjeći inflaciju. Prosječna plaćena cijena bila je nešto niža od one iz svibnja 2019. Prema istraživačima tržišta, iza toga stoje dvije strategije: potrošači kupuju jeftinije proizvode u specijaliziranim trgovinama ili se prebacuju na druge kanale prodaje s nižim cijenama.

Video: Njemački ministar upozorava na 'katastrofalan' novi val koronavirusa: Jasno je što nam treba da to spriječimo!

Komentara 32

OT
otrovnijezik
09:28 24.07.2022.

Ne pada mi na pamet. Niti sam napravio krizu niti je izazvao. Ukoliko moja djeca budu gladna ili u hladnom, hranit će se i grijati na Markovom trgu. Neće oni ispaštati za političke odluke dupeuvlakača i još će ovi biti siti i na toplom. To tako neće ići, možda je išlo u totalitarnom režimu ili smrdoslavili ali moglo bi se demokratski dogoditi događanje naroda.

JU
juma
09:34 24.07.2022.

Dobra vam je ilustracija. Ovi s fotke niti rade, niti troše svoje novce. Jedini novac koji vide jest onaj koji isprose ili novac poreznih obveznika preko socijalne skrbi..

Avatar Behemot
Behemot
15:17 24.07.2022.

Amerika i UK ovim 8 godina planiranim sukobom žele uništiti ekonomskog konkurenta EU i vojnog konkurenta Rusiju. Rusija koristi priliku da uništi konkurenciju u Ukrajini što se tiče proizvodnje plina i žitarica. Znači najveći gubitnici su EU i Ukrajina. S obzirom da je Njemačka poput Japana protektorat i američka kolonija bez suvereniteta jedina zemlja koja se može zalagati za EU interese je Francuska.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije