Ovogodišnji maturanti mogu odahnuti – obvezni ispit iz hrvatskog jezika na državnoj maturi postaje jednostavniji.
Naime, dio ispita koji se odnosi na esej s ovom generacijom ulazi u jedinstvenu ocjenu – drugim riječima učenici više neće imati prag koji moraju zadovoljiti na eseju, kao što je to bio slučaj s prošle dvije generacije, pa ako i predaju prazan list ili list s nekoliko rečenica u lipnju iduće godine, kada će se polagati državna matura, a polože ispit jezika i književnosti, ne moraju kao njihovi prethodnici strahovati od pada na obveznom ispitu državne mature. Štoviše – mogu računati na prolaz i mjesto na planiranom fakultetu.
Takvo snižavanje kriterija i njegovanje linije manjeg otpora u Ministarstvu obrazovanja opravdavaju činjenicom o nedovoljnoj razini objektivnosti vrednovanja eseja zbog čega pisanje eseja više neće imati status odvojenog i eliminacijskog ispita na državnoj maturi.
– Ispit će i dalje imati esej i teoretski dio koji će se bodovati. To znači da je vrlo mala vjerojatnost da uz vrlo mali broj bodova iz eseja učenik može dobiti prolaznu ocjenu iz hrvatskog jezika. Hrvatski jezik u protekle je dvije godine bio jedini predmet koji se praktički sastojao od dva ispita, a stigli su i zahtjevi da se i ostali predmeti podijele na više ispita što bi predstavljalo dodatni pritisak na učenike. Osim toga, na državnoj se maturi ne trebaju ispitati svi elementi koji su u programu osnovne i srednje škole jer je učenik za sve te elemente već vrednovan tijekom školovanja – poručili su iz Ministarstva obrazovanja.
Tom logikom Ministarstvo bi s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje trebalo dogovoriti izbacivanje većine gradiva i iz ostalih obveznih predmeta na ispitu državne mature jer su i iz njih učenici u tijeku školovanja već ocijenjeni.
Podsjetimo, posljednje dvije godine otkako je uveden prag na esejskom dijelu ispita iz hrvatskog jezika maturanti su ostvarili poražavajuće rezultate, što je otkrilo da niti čitaju niti razumiju strukture eseja unatoč činjenici da se godinama lista lektire za maturu nije mijenjala.
Da nam je čitalačka pismenost loša, potvrdili su i rezultati PISA istraživanja na kojima je i Divjak zagovarala reformu – a sada ukida kriterij koji je bio svojevrsni indikator stvarnog stanja u obrazovnom sektoru.
Ako se rezultati mature promatraju u kontekstu uspješnosti ministrice, a trebali bi, jer odražavaju stvarno stanje sustava obrazovanja, potez Blaženke Divjak nije neshvatljiv. Već sada može kalkulirati da će prolaznost na tom obveznom predmetu u lipnju iduće godine naglo porasti, a sa srušenim kriterijima naglo će porasti i njezina uspješnost. I dok iz Ministarstva tvrde da je mala vjerojatnost da će učenik s malo bodova na eseju proći ispit iz hrvatskog – praksa će pokazati drukčije jer u eseju učenik može prikupiti najviše 40 bodova, dok će na preostali dio ispita toga predmeta otpasti maksimalnih 80 bodova.
Čini se da je ministrica zaboravila stvarne razloge toga zašto mnogi učenici iz zadnje dvije generacije nisu uspjeli upisati fakultete i proglašeni su lošima.
Video: Rijeka: Maturanti širom grada slave kraj srednjoškolskog obrazovanja
Ma tako je! Bravo! Nemojte djecu naučiti da uče nego snizite kriterije! Tako će sve izgledati SUPER!!!!! A što drugo očekivati od vlade koja je Hrvatsku počela uspoređivati s Afrikom?