Obzirom da su takozvana karlovačka ‘brza cesta’ i naplatne kućice na ulazu u Karlovca izgrađeni 70-tih godina prošlog stoljeća, te da je od tada kapacitet rasta cestovnog, putničkog i teretnog prometa znatno povećan, kao i broj ulazaka i izlazaka na naplatnim kućicama, ta lokacija zahtijeva sveobuhvatnu rekonstrukciju - kazala je Martina Furdek - Hajdin, pročelnica karlovačkog gradskog Odjela za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša.
Prometno rasterećenje
Naime, gradska uprava već neko vrijeme pokušava naći rješenje kako Karlovac, posebno u ljetnim mjesecima, prometno rasteretiti, a gradnja novih naplatnih kućica, koje bi trebale biti pomaknute za oko 1,5 kilometara prema Draganiću, odnosno u područje naselja Selce i Ilovac, rješenje je do kojeg su došli s tvrtkom Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. koja je i investitor projekta.
– Novi čvor Karlovac sastavni je dio cjelovitog projekta ‘Treće trake na dionici autoceste Zagreb - Karlovac’ s pripadajućom infrastrukturom investitora, a to je tvrtka AC Rijeka - Zagreb. Osim već spomenutog čvora projektom se predviđa dogradnja dionice Zagreb - Karlovac na šesterotračnu autocestu, sanaciju postojeće četverotračne dionice autoceste Zagreb – Karlovac i proširenje naplatne postaje Demerje.
Vrijednost čitavog projekta procijenjena je na oko 150 milijuna eura - pojasnila je M. Furdek - Hajdin. Za čitav projekt zainteresirani su Grad Karlovac, Jastrebarsko i Zagreb, stoga svi sudjeluju na sastancima oko prijave projekta Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.
Kako je riječ o skupom zahvatu, AC Rijeka - Zagreb projekt želi kandidirati na EU strukturne i investicijske fondove za razdoblje 2014. - 2020.– Obzirom na trenutno fazu projekta, ukupnu visinu ulaganja, očekivano sufinanciranje, ali i činjenicu da nismo nositelji, odnosno investitori projekta, ne možemo precizno odrediti rokove realizacije.
No, u svakom slučaju Grad je za ovo prometno rješenje zainteresiran i zbog Gospodarske zone Selce. Osim što je novi čvor važan za prometno rasterećenje Karlovca, njegova bi gradnja kvalitetno aktivirala novu zonu Selce u neposrednoj blizini veličine oko 80 hektara.
Onaj tko želi u zonu, ubuduće neće morati ulaziti u grad, ići Ulicom Banija, već će u zonu mogi ući odmah nakon silaska s autoceste - dodala je M. Furdek - Hajdin.Postojeće naplatne kućice, u novom rješenju, ne bi više postojale, već bi to bila cesta za ulazak u Karlovac.
Putnici iz Karlovca prema Zagrebu, nakon udaljenijih naplatnih kućica, novom bi se petljom popeli na autocestu prema Rijeci.– U novoj gospodarskoj zoni najveće su prostore kupile dvije tvrtke EKZ i IMMOTOP s industrijom i poslovnom namjenom, koje su zainteresirane za sufinanciranje Urbanističkog plana uređenja zone - kazala je pročelnica Furdek - Hajdin.
Dodatni silazak
U budućnosti, planira se i gradnja dodatnog silaska s autoceste u Karlovac na području Jelse.
Karlovac je, posebno tijekom ljeta, doista prometno opterećen i svako prometno rasterećenje je dobrodošlo. Iako nisam upoznat s detaljima projekta gradnje novog izlaza a autoceste, znam da je u planu i gradnja petlje.
Ona je, sama po sebi, gdje god da se gradi, sinonim za bolju protočnost prometa, stoga je i u ovom kontekstu dobro rješenje - kazao je Željko Lipošćak, predsjednik Savjeta za sigurnost prometa na cestama Karlovačke županije.Postoji mogućnost da se to rješenje ‘dogradi’ obilaznicom grada od novih naplatnih kućica prema južnom dijelu grada.