Kod Stare Gradiške

Novi most na Savi spojit će dvije zemlje i olakšati i ubrzati prelazak granice

Most kod Stare Gradiške
Foto: Ministarstvo komunikacija i prometa BiH
1/2
15.10.2021.
u 14:50

Most kod Stare Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar.

Na Savi je danas svečano spojena konstrukcija još jednog mosta koji će povezati Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu. Time je simbolično završena još jedna faza u izgradnji novog mosta u blizini Stare Gradiške na lijevoj i Gradiške na desnoj obali rijeke.

Izgradnja mosta tek je prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena izgradnja brze ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH, koja osim za Hrvatsku i BiH ima i europski značaj. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom u Mađarskoj i predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture RH Tomislav Mihotić iskazao je svoje zadovoljstvo spajanjem mosta kod Gradiške, koji je izuzetno važan i za hrvatsku i za bosanskohercegovačku stranu.

- Osim što će još bolje spojiti dvije zemlje, most će olakšati i ubrzati prijelaz granice. Njegov značaj je utoliko veći jer se spaja na koridor koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora. Ovakvi projekti su izuzetno važni za razvoj gospodarstva obiju zemalja, a tome će pridonijeti i nedavno otvoren most Svilaj. Izgradnja svih ovih mostova svjedoči o nastavku zajedničke suradnje i još jačem međusobnom povezivanju Hrvatske i BiH - kazao je Mihotić.

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović naglasio je kako je most kod Gradiške jedan od važnijih infrastrukturnih projekata koje trenutno provode u susjednoj državi.

- Čekali smo više od deset godina da spojimo dvije obale, a sada će nas most povezati s Europskom unijom i mrežom europskih cestovnih koridora. Upravo zato ću danas službeno podnijeti inicijativu da prijelaz s bh. strane bude zajednički, odnosno integrirani granični prijelaz. To bi omogućilo da se policijske, carinske i druge kontrole obave na jednoj strani, uz samo jedno zadržavanje - rekao je Mitrović te dodao kako će inicijativa biti upućena Europskoj komisiji, Prometnoj zajednici i Republici Hrvatskoj od koje je, kaže, već dobivena suglasnost.

Integrirani prijelaz bio bi od koristi i za hrvatsku stranu jer bi smanjio troškove izgradnje, a granični prijelaz bi se brže stavio u funkciju.

Most kod Stare Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona. Izgradnja mosta u cijelosti bi trebala završiti do kraja svibnju iduće godine, a radove izvodi poslovna udruga koju čine: Integral inženjering iz Laktaša, Đuro Đaković Montaža te Zagreb montaža. Projekt je vrijedan 19,5 milijuna eura, a zajednički ga financiraju BiH s 59% i Hrvatska sa 41% ukupnog iznosa.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije