Na Savi je danas svečano spojena konstrukcija još jednog mosta koji će povezati Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu. Time je simbolično završena još jedna faza u izgradnji novog mosta u blizini Stare Gradiške na lijevoj i Gradiške na desnoj obali rijeke.
Izgradnja mosta tek je prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena izgradnja brze ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH, koja osim za Hrvatsku i BiH ima i europski značaj. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom u Mađarskoj i predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture RH Tomislav Mihotić iskazao je svoje zadovoljstvo spajanjem mosta kod Gradiške, koji je izuzetno važan i za hrvatsku i za bosanskohercegovačku stranu.
- Osim što će još bolje spojiti dvije zemlje, most će olakšati i ubrzati prijelaz granice. Njegov značaj je utoliko veći jer se spaja na koridor koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora. Ovakvi projekti su izuzetno važni za razvoj gospodarstva obiju zemalja, a tome će pridonijeti i nedavno otvoren most Svilaj. Izgradnja svih ovih mostova svjedoči o nastavku zajedničke suradnje i još jačem međusobnom povezivanju Hrvatske i BiH - kazao je Mihotić.
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović naglasio je kako je most kod Gradiške jedan od važnijih infrastrukturnih projekata koje trenutno provode u susjednoj državi.
- Čekali smo više od deset godina da spojimo dvije obale, a sada će nas most povezati s Europskom unijom i mrežom europskih cestovnih koridora. Upravo zato ću danas službeno podnijeti inicijativu da prijelaz s bh. strane bude zajednički, odnosno integrirani granični prijelaz. To bi omogućilo da se policijske, carinske i druge kontrole obave na jednoj strani, uz samo jedno zadržavanje - rekao je Mitrović te dodao kako će inicijativa biti upućena Europskoj komisiji, Prometnoj zajednici i Republici Hrvatskoj od koje je, kaže, već dobivena suglasnost.
Integrirani prijelaz bio bi od koristi i za hrvatsku stranu jer bi smanjio troškove izgradnje, a granični prijelaz bi se brže stavio u funkciju.
Most kod Stare Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona. Izgradnja mosta u cijelosti bi trebala završiti do kraja svibnju iduće godine, a radove izvodi poslovna udruga koju čine: Integral inženjering iz Laktaša, Đuro Đaković Montaža te Zagreb montaža. Projekt je vrijedan 19,5 milijuna eura, a zajednički ga financiraju BiH s 59% i Hrvatska sa 41% ukupnog iznosa.