Večernji list lansirao je novi portal. Prva je to velika vizualna, korisnička i dizajnerska promjena izgleda našeg središnjeg digitalnog proizvoda nakon 2017. godine. U proteklih šest godina digitalno medijsko tržište u srži se promijenilo, još uvijek se mijenja i ono predstavlja izazov svakom novinskom izdavaču. Kako se prilagoditi novim trendovima? Kako postati brži, autentičniji, pregledniji, dostupniji?
Ukratko, glavna nit vodilja nam je bila dostići posljednju etapu transformacije u kojoj, slobodno kažimo, suhoparna hiper informacija više nema relevantnost. Večernji list zadatku je doskočio analitično i profesionalno osluškujući potrebe publike te prateći relevantna europske i svjetske trendove i pritom se oslanjajući na recentna istraživanja o digitalnim medijima, sadržaju i preferencijama te navikama čitatelja.
Rezultat je internetski portal visoke kvalitete, jednostavnog korisničkog sučelja, brzog učitavanja članaka i dizajna koji odiše mirnoćom, decentnošću i strukturiranošću. Od naprednih i na hrvatskom medijskom tržištu nikad viđenih mogućnosti svakako treba izdvojiti opciju slušanja članaka. To znači da čitatelji svaki članak na portalu Večernjeg lista mogu konzumirati i putem audio zapisa.
Tu je i "tamni način" rada portala, ali i "Storiesi" odnosno priče u krugu koje podsjećaju na one na Instagramu gdje čitatelji mogu pratiti našu aktivnost na društvenim mrežama ali i personalizacija uz koju samo jednim klikom prilagođavate izgled te font slova.
Cijeli koncept novog dizajna oslanja se na Večernjakovu tiskanu tradiciju, posebice glamuroznih vikend izdanja "Obzora" i "Nedjelje". Cilj je bio inkorporirati Večernji list kao najtiražniji i jedinstven brend s više od 60 godina tradicije koji će biti spoj neprikosnovenog društvenog značaja, a istovremeno će afirmirati nove tehnologije i sučelje s naprednim digitalnim opcijama.
Naglasimo kako filozofija našeg novog portala neće počivati tek na pukoj kozmetičkoj promjeni već će se ona manifestirati i u sadržajnom smislu. Večernji list oduvijek je bio pouzdano, ozbiljno i relevantno mjesto informiranja te će takav zauvijek i ostati. Međutim, mišljenja smo da portali danas čitateljima ne trebaju davati "light verzije" svojih članaka iz tiskanih novina.
Portal, globalno gledano, više nije mjesto nerijetko šturih i neorganiziranih informacija i mamaca za klikove. Mi portal zamišljamo kao nadogradnju našem tiskanom izdanju. Zamišljamo ga kao intelektualno, društveno, političko, ekonomsko te kulturno sjecište pluralnih ideja.
Dubinske analize, britke kolumne, ekskluzivni razgovori, živopisne reportaže, povijesni feljtoni, istraživačke priče dio su našeg DNA kojeg afirmiramo u našim tiskanim specijalima, specijaliziranim časopisima, dnevnim izdanjima i posebnim društvenim događanjima. Taj DNA od sada će se u punokrvnoj snazi preliti i na naš portal.
Da čitatelji prepoznaju naš rad dokazuju i brojke koje sugeriraju snažan rast iz godine u godinu. Tako je Večernji list 2021. godinu završio s više od dva milijuna posjetitelja na mjesečnoj bazi, s više od 700 tisuća pratitelja na svim društvenim mrežama, više od 30 tisuća pratitelja na YouTubeu te značajnom bazom pretplatnika naše rubrike Premium.
Evo što o novom portalu kažu poznata imena iz raznih stručnih hrvatskih krugova.
Božo Skoko, komunikacijski stručnjak
Ovo je važan iskorak za Večernji list, koji oduvijek prati globalne trendove i prilagođava se novim vremenima, ali i hrvatske medije, u kojima dolazi do jasnog profiliranja između ozbiljnih medija, komercijalno-zabavnih sadržaja i šunda. Dobili smo vizualno atraktivniji i sadržajniji portal s brojim tehničkim mogućnostima. Osobno ću često koristiti mogućnost audio verzije članaka dok sam u vožnji.
Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja
Portal mi se jako sviđa, kao da je čišći i pregledniji, a to volim. Odmah sam uočio pregledniju strukturu ali najugodnije me iznenadilo izrazito visoko pozicioniranje rubrika Premium i Kolumne na glavnoj naslovnici. Mislim da su takvi kvalitetni tekstovi budućnost novinarstva i općenito digitalne pismenosti.
Miljenko Jergović, književnik i kolumnist Večernjeg lista
Hrvatski web portali, uključujući one koji se deklariraju kao informativni, pa i one, na žalost, koji baštine tradiciju pravih novina, obično izgledaju tako da se čovjeku koji klikne namah učini da će s ekrana na njega iskočiti troglava Kardašijanka, koja će ga obavijestiti da dolazi smak svijeta. I onda on, nesretnik, kompulzivno klikće po stranici, ne bi li se nekako spasio, a da od vijesti, komentara i analiza, koji inače predstavljaju sadržaj informativnog portala, ne vidi ništa. Veoma mi se sviđa redizajn elektronske stranice Večernjeg lista, jer on predstavlja izravan obračun s troglavom Kardašijankom. Čestitam urednicima i dizajnerima, jer su, čini mi se, shvatili da kompulzivno kliktanje medije vodi direktno u smrt. Osim što stranica izgleda lijepo, osim što je vrlo pregledna i sadržajna, ona je od prosvjetiteljskog značaja na hrvatskoj medijskoj sceni. Ne znam kakvi će biti kratkoročni rezultati, ali oni dugoročni će za Večernji list biti bolji nego što itko ovog trenutka pretpostavlja.
Davor Bruketa, čelni čovjek jedne od najvećih marketinških agencija
Medije konzumiram prvenstveno preko mobitela. Novi portal puno je lakši za navigaciju i konzumaciju. Primijetio sam i da su oglasi puno bolje pozicionirani.
Mihael Mikić, bivši igrač Dinama i hrvatske reprezentacije:
Kad sam otvorio stranicu Večernjaka malo me iznenadio izgled portala Večernjaka jer sam naviknut na onaj dosadašnji, a nisam znao da će se mijenjati. No, zaintrigiralo me pa sam sve pogledao, sve rubrike i mogu reći da mi se sviđa. Sve mi je preglednije nego ranije. Očito, Večernjak prati trendove, a meni je važno da mi sportska rubrika ostane zanimljiva kao i dosad.
Dragan Petric, tech stručnjak
Kako sam već godinama dio i medijske i tehnološke industrije, uvijek s velikim zanimanjem pratim tehnološke iskorake koje kolege iz medija čine kako bi poboljšali korisničko iskustvo za svoje čitatelje. Novim dizajnom portala Večernji.hr – nakon prvih nekoliko desetaka minuta "listanja" – mogu zaključiti da je dizajnerski, ergonomski i tehnološki tim doista u tome i uspio. Funkcionalno i komunikacijski, portal "podsjeća" na svoju prijašnju verziju, no uz moderno, osvježavajuće i osuvremenjeno iskustvo konzumiranja novosti, prilagođeno medijsko-tehnološkim trendovima trenutka. Današnje vijesti se konzumiraju brže, pa one moraju biti sastavljene uz kraće članke i duže naslove, sa što bogatijom opremom, što mi se čini da je dobro pogođene s "novim" digitalnim Večernjakom. Bogata naslovnice s "endless" streamom naslova nužnost je za prilagođavanje scroll-generaciji konzumenata medija, pa vjerujem da će redizajnom portala Večernji list dobiti i na čitanosti i na relevantnosti, uz postavljanje standarda koje će slijediti i kojima će težiti i drugi mainstream mediji.
Ida Prester, pjevačica i TV voditeljica
Sviđa mi se novi portal, pregledan je i font je elegantan. Posebno mi se sviđa što je svaki članak dostupan i u audio formatu!
Da čitatelji prepoznaju naš rad dokazuju i brojke koje sugeriraju snažan rast iz godine u godinu. Tako je Večernji list 2021. godinu završio s više od dva milijuna posjetitelja na mjesečnoj bazi, s više od 700 tisuća pratitelja na svim društvenim mrežama, više od 30 tisuća pratitelja na YouTubeu te značajnom bazom pretplatnika naše rubrike Premium.
VIDEO Brojke rasta od 2017. do 2022.