Inspirativne priče hrvatskih poduzetnica

O njihovim proizvodima bruji cijeli svijet, a kroz hvalevrijedan program transformirale su poslovanja

Philip Morris Zagreb
Foto: VL
1/8
12.08.2024.
u 15:35

One su Nikolina Firm, Vanja Perić, Jelena Martinčić i Andreja Veljača koje su 2023. godine sudjelovale u programu „Pokreni nešto svoje” koji provodi tvrtka Philip Morris Zagreb u suradnji s ACT Grupom

Iako je trend žena poduzetnica u konstantnom porastu, brojke su i dalje daleko od očekivanih. Prema dostupnim podacima, u Europi je tek 29 % žena poduzetnica te preferiraju grane kao što su zdravstvo, socijalne djelatnosti, usluge i obrazovanje.

Unatoč izazovima, kao što su rodne barijere i ograničen pristup financiranju, žene u poduzetništvu sve više preuzimaju vodeće uloge, donoseći inovativne ideje i stvarajući uspješne poslovne priče koje postaju inspiracija mnogima. Jou Jou Botanicals, Aymolive, RiRock i Tiflotehna primjeri su uspješnih domaćih poslovnih priča koje povezuje ključan detalj – uspješne impact poduzetnice koje su prevladavale prepreke i ustaljene norme te ispisale svoj poslovni put. One su Nikolina Firm, Vanja Perić, Jelena Martinčić i Andreja Veljača koje su 2023. godine sudjelovale u programu „Pokreni nešto svoje” koji provodi tvrtka Philip Morris Zagreb u suradnji s ACT Grupom. Godinu dana nakon njihova sudjelovanja u programu, porazgovarali smo s dobitnicama kako bi istražili je li mentorski program pozitivno utjecao na njihovo poslovanje.


Prirodna kozmetika za snagu ljepote

Iako se danas na tržištu može pronaći niz beauty brendova, u posljednje vrijeme sve su popularniji oni koji se vode konceptom “slow beauty”, trendom koji spaja uravnoteženu prehranu, tjelesnu aktivnost te pravilnu i redovitu rutinu njege kože. Brendovi su to koji naglasak stavljaju na kvalitetu koja će poboljšati stanje kože, a jedan takav domaći brend predvodnik je ovog trenda na domaćem tržištu. Riječ je o brendu naziva JouJou Botanicals, iza kojeg stoji mlada poduzetnica Nikolina Firm. Ideja koja se rodila u obiteljskom domu unatoč skromnim početnicima danas je uspješna poslovna priča zahvaljujući programu „Pokreni nešto svoje” koji je značajno utjecao na rast brenda, rebranding i investiciju u nove proizvode.

Nikolina Firm
Foto: Ustupljena fotografija

– Ideja se rodila u maminoj kuhinji dok sam izrađivala sapune za poklone prijateljima i obitelji. Najveći izazov je predstavljala investicija u legalizaciju kozmetičkih proizvoda jer je potrebna za start, a ja sam tada imala tek rođenu bebu i nula znanja o financiranju, vođenju posla i samoj branši – priča nam Nikolina i objašnjava kako su počeci bili skromni jer je trebalo prvo uložiti vlastiti novac u potrebna ispitivanja i brzo pivotirati kako bi se potom moglo reinvestirati u kvalitetu.

Foto: Ustupljena fotografija

– Filozofija našeg brenda temelji se na prirodnoj, ali moćnoj ideji – spoju divlje prirode mediteranskih biljaka i zelene biotehnologije. Zato pažljivo biramo svaki sastojak, osiguravajući da svaki proizvod bude prirodan, učinkovit, ali blag za kožu. To dokazujemo i kliničkim ispitivanjima te organskim certifikatima rigoroznih standarda koje naši proizvodi posjeduju – govori Nikolina, čiji je brend pravi primjer da se kvaliteta i dobar glas daleko čuju pa JouJou Botanicals ima poklonike i izvan granica Hrvatske, a našli su se i na stranicama poljskog “Voguea”.

Vanja Perić
Foto: Ustupljena fotografija

No nije Nikolina jedina poduzetnica čije su proizvode prigrlili i izvan granica Hrvatske. Svoju uspješnu poduzetničku priču ispričala je i ekonomistica Vanja Perić.


Umjetnost na dlanu

Iako je to razdoblje kojeg se nerado sjećamo, za Vanju i njezina supruga Anthonyja, koji je duge dane u lockdownu kratio stvaranjem glazbe, bila je to godina uspjeha. Naime, njezin suprug Anthony i suprug njezine rođakinje stvarali su glazbu za sve one kojima je trebalo malo pozitive, ali problem je bio kanal streaminga. Iako industriju nije poznavala najbolje, prepoznala je da postoji potencijal pa je tako nastala ideja za platformu AymoLive, odnosno aplikaciju za neovisne umjetnike kojima se na ovaj način daje vidljivost i pruža mogućnost zarade.

– Prvi korak bio je prepoznati potrebu za live streaming platformom koja bi bila fokusirana na umjetnost i kulturu. Uvidjela sam da postoji mnogo talentiranih umjetnika koji nemaju adekvatnu platformu za promociju i povezivanje s publikom. Okupila sam tim talentiranih pojedinaca koji su dijelili moju viziju. Njihova stručnost u tehnološkom razvoju, marketingu i umjetnosti bila je ključna za razvoj platforme. Izazova je bilo puno, i s njima se i dalje suočavamo svakodnevno kroz naš razvoj. U samom početku, budući da je platforma bila novost, bilo je izazovno pridobiti povjerenje korisnika i partnera. Trebalo je puno truda da se dokaže kvaliteta – govori Vanja te otkriva kako je sudjelovanje u projektu „Pokreni nešto svoje” bila prekretnica za njihov brend.

Foto: Ustupljena fotografija

– Kroz podršku koju smo dobili, uspjeli smo unaprijediti našu platformu, povećati prepoznatljivost i prodaju te postaviti čvrste temelje za budući rast i razvoj. Financijska sredstva iz „Pokreni nešto svoje” projekta omogućila su nam ulaganje u razvoj tehnologije i marketinga. S ovim sredstvima unaprijedili smo funkcionalnosti platforme, uključujući kvalitetu streaminga i interaktivne alate za korisnike. Nadalje, kroz „Pokreni nešto svoje” smo imali pristup mentorima koji su nam pružili vrijedne savjete o poslovanju, marketingu i strategiji rasta. Ovi savjeti pomogli su nam u oblikovanju dugoročne vizije i strategije za naš brend.

Foto: Ustupljena fotografija

Umjetničkim vodama također je zaplovila i Jelena Martinčić, predsjednica Udruge Ri Rock. Iako će mnogi od nas pojam održivosti staviti u kontekst mode ili ekologije, riječka Udruga Ri Rock u sklopu Ri Rock Akademije pokrenula je projekt podizanja svijesti o važnosti očuvanja okoliša kroz izradu instrumenata od već korištenih dijelova, ali i raznih glazbenih naprava.


Glazba i održivost

U svoje su poslovanje savršeno uklopili STEM – interdisciplinarni pristup učenju koji se temelji na kombinaciji različitih disciplina – prirodnih znanosti, informatike, inženjerstva i matematike, a Jelena nam je otkrila postoji li tajni recept za uspješnost u poduzetništvu?

– Ne postoji tajni recept, važna je originalnost i hrabrost! Naučili smo kako je bitno osluškivati potrebe tržišta, ali i vješto iskoristiti resurse koje mi, kao tvrtka, imamo na raspolaganju. Naravno, često je to izazovno i uvijek postoje određeni rizici pri uvođenju nečeg novog u poslovanje. Mi iz Ri Rocka ipak smo prvo glazbenici, tako da je naša polazna točka uvijek glazba i tu onda kreće naša kreativnost i želja da glazbu približimo na što zanimljiviji način što većem broju ljudi – prije svega djeci i mladima. Jedan od „produkata“ te kreativnosti i naše ljubavi prema glazbi su upravo i STE(A)M radionice za djecu – govori Jelena te otkriva kako je sudjelovanje u projektu utjecalo na poslovanje brenda.

Jelena Martinčić, predsjednica Udruge Ri Rock
Foto: Ustupljena fotografija

– Sudjelovanje u projektu „Pokreni nešto svoje” svakako nas je osvijestilo koje su naše slabosti, snage i prednosti u odnosu na (potencijalnu) konkurenciju i potaklo nas je da se bavimo sami sobom – naučili smo koje segmente poslovanja trebamo promijeniti kako bi bili konkurentniji. Dobivenu podršku usmjerili smo na daljnji razvoj naših usluga – dodala je Jelena.

Dio ovog hvalevrijednog programa bila je tvrtka Tiflotehna, a direktorica Andreja podijelila je kako je izgledao njihov put budući da su prva tvrtka ove vrste u Hrvatskoj.


Pomagala koja olakšavaju život

Tiflotehna je tvrtka koju je 2011. godine osnovao Hrvatski savez slijepih s ciljem poboljšanja životnih uvjeta osoba s oštećenjem vida. Njihov spektar djelatnosti vrlo je širok, a sastoji se od proizvodnje, trgovine, turizma, ugostiteljstva i pružanja specijaliziranih usluga namijenjenih osobama s oštećenjem vida.

– Naši poduzetnički počeci bili su obilježeni brojnim izazovima, uključujući financijsku održivost, razvijanje specijaliziranih proizvoda i prilagodbu tržišnim uvjetima. Kao prva tvrtka ove vrste u Hrvatskoj, morali smo se probijati na tržištu i osigurati da naše specijalizirane usluge i proizvodi budu prepoznati i prihvaćeni. Do osnivanja Tiflotehne takve usluge nisu bile dostupne, što je dodatno povećalo složenost našega početnog poslovanja i zahtijevalo je značajan trud u edukaciji tržišta i stvaranju potražnje. Međutim, naša posvećenost pružanju podrške slijepim osobama i vizija stvaranja inkluzivnog društva bili su ključni faktori koji su nas gurali naprijed i pomogli nam da prebrodimo sve prepreke – objašnjava nam Andreja Veljača, direktorica Tiflotehne te naglašava koliko im je u poslovanju pomoglo sudjelovanje u programu „Pokreni nešto svoje”.

Foto: Ustupljena fotografija

– Podršku dobivenu kroz program iskoristili smo za unapređenje našeg marketinškog plana i razvoj novih proizvoda. Sredstva smo uložili u edukaciju naših zaposlenika, što je rezultiralo boljim razumijevanjem tržišta i efikasnijim načinima komunikacije s našim ciljnim skupinama. Također, uz pomoć mentorstva uspjeli smo poboljšati našu strategiju prodaje i povećati prisutnost na društvenim mrežama, što je značajno doprinijelo boljoj vidljivosti i prepoznatljivosti brenda. Naš cilj je pružiti najbolju moguću podršku osobama s oštećenjem vida, kao i ostalim članovima zajednice, što smo uspjeli postići kroz kontinuiranu suradnju i osluškivanje povratnih informacija naših korisnika – zaključuje Andreja.


Vjetar u leđa poduzetnicima

Pokreni nešto svoje je program potpore poduzetničkim projektima u Hrvatskoj, namijenjen poduzetnicima početnicima i mikropoduzećima. Philip Morris Zagreb i ACT Grupa provode program „Pokreni nešto svoje” koji potiče poduzetnike s pozitivnim društvenim utjecajem te sudionicima pruža mentorstvo u razvoju poduzeća i financijsku podršku koju osigurava Philip Morris Zagreb. Ove godine je od gotovo 300 prijava izabrano njih 10 koji su nagrađeni s ukupno 90.000 eura, od čega 50.000 eura financijske potpore i uz to 40.000 eura vrijednim mentorstvom, webinarima te radom na medijskoj vidljivosti. Ovaj program, kroz koji je Philip Morris Zagreb do sada podržao 58 poduzetničkih pothvata s više od 830.000 eura, ima za cilj osnažiti mikro poduzetništvo i potaknuti stvaranje novih radnih mjesta u Hrvatskoj. Među sudionicima bile su i ove poduzetnice i slažu se kako su kroz program dobile potreban vjetar u leđa za svoje poslovanje.

Sadržaj nastao u suradnji s Philipom Morrisom Zagreb.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije