Čuvanje poslovne tajne sve do trenutka njezina javnog predstavljanja dosad se za tvrtku Apple pokazivalo kao uspješna marketinška strategija. Neviđeno zanimanje za predstavljanje novoga uređaja, koji je 27. siječnja predstavljen kao iPad, pretvorilo se u njegovu suprotnost. To pokazuje istraživanje tvrtke Retrevo Puls obavljeno od 16. do 20. siječnja i od 27. siječnja do 3. veljače. Uoči predstavljanja uređaja iz neslužbenih se izvora znalo gotovo sve, osim cijene od 500 dolara. Malo je tko od potencijalnih kupaca zamijetilo da je ona šokirala tajvanske i kineske proizvođače jeftine elektronike.
Svi dobro obaviješteni
Dva uzorka anketiranih pokazuju da ni višekratno potvrđena medijska magija prvog čovjeka Applea Stevea Jobsa na silno iščekivanoj promociji u San Franciscu 27. siječnja te rezultate nije mogla popraviti.
Na pitanje “Znate li za Appleovo novo pločasto računalo” prije promocije 26 posto ispitanika odgovorilo je s “Da, ali me kupnja ne zanima”, a poslije promocije tako je odgovorilo 52 posto ispitanika. “Da, zanima me, ali trebam više informacija za odluku o kupnji” prije predstavljanja odgovorilo je 19 posto, a poslije 21 posto ispitanika.
Čini se da je najšira potrošačka publika prilično dobro obaviještena jer je onih koji su na pitanje odgovorili s “Ne, i ne zanima me” prije promocije bilo 35, a poslije promocije samo 18 posto.
Suprotno od toga izjasnili su se odani Appleovi kupci, poznati kao najodanija klijentela nekome brendu uopće: “Da, i mislim da ću ga nabaviti” poslije predstavljanja odgovorilo je triput više ispitanika nego prije predstavljanja. To je, međutim, neočekivano loš rezultat jer je unaprijed oduševljenih bilo samo tri posto, a poslije predstavljanja bilo ih je devet posto.
Na pitanje "Prema onome što ste čuli, mislite li da će vam trebati? već je prije predstavljanja 49 posto ispitanih odgovorilo s jasnim "ne", a poslije se taj udio povisio na čak 61 posto, i to uglavnom nauštrb odgovora "Ne znam jer se o tome moram bolje obavijestiti". Prije predstavljanja takvih je bilo 30 posto, a poslije predstavljanja taj se udio prepolovio.
Istraživanje pokazuje da je Apple iz prve pogodio da kupci neće poludjeti za podatkovnim mrežama telekomunikacijskih operatera. Tako je iPad samo s WiFijem jeftiniji 130 dolara od inačice koja ima ugrađenu mogućnost korištenja i 3G mreže. Čak 59 posto ne želi platiti mogućnost korištenja 3G mreže, 29 posto ih o tome mora razmisliti, a samo će ih 12 posto doplatiti da uživa u komforu interneta "bilo kad i bilo gdje".
U minuti 7000 komentara
Koliko je bilo zanimanje javnosti za predstavljanje pločastog računala govori i frekvencija komentara na Twitteru: u prvome satu predstavljanja vrhunac od čak 7000 poruka u minuti bio je 35 minuta poslije početka. Veće zanimanje od toga događaja u SAD-u tih je dana privukao jedino govor predsjednika Baracka Obame o stanju nacije i njegovu jednogodišnjem programu, kada su 20 minuta od njegova početka tviteraši događaj komentirali frekvencijom od čak 9000 poruka u minuti. Mnogo za fenomen s kojim su se mnogi upoznali tek putem elektroničkih glasila.
Dakako, sve je to mnijenje utemeljeno jedino na izviješćima i opisima možda tisuće ljudi koji su iPad opipali i koristili u vrlo malo vremena. Prvi industrijski primjerci bez 3G povezivosti bit će stavljeni u prodaju potkraj ožujka, a 3G inačica sredinom travnja. Mnogi će tek tada znati "što misle", jer je i iPhone dočekao zborno zviždanje. Ali se s prvim iskustvima korisnika on pokazao neodoljivim.
ma meni ja ova moja \"kanta\"..sasvim dovoljna....