Kao izravna posljedica velike prošlogodišnje afere Dieselgate, u kojoj je najveći njemački proizvođač automobila Volkswagen varao na testovima ispuštanja štetnih plinova, njemačka vlada planira do kraja ove godine postrožiti kretanje dizelskih automobila u gradovima, a dugoročno ih potpuno izgnati iz gradskih središta kako bi se smanjila emisija dušikovih oksida (NOx), plinova zbog kojih je VW u svoje automobile ugrađivao ilegalni softer koji je fiktivno umanjivao ispuštanje tih štetnih plinova u atmosferu.
Upravo je dušikov oksid, uz ispuštanje krutih čestica (sitne čestice čađe koje nastaju u procesu izgaranja) najveći problem dizelskih motora koji su prema tome mnogo štetniji i prljaviji od benzinskih. On je jedan od glavnih uzročnika smoga. Dizelski motori u prosjeku emitiraju 15 posto manje ugljikova dioksida (CO2) u atmosferu od benzinaca, ali u isto vrijeme emitiraju četiri puta više dušikova dioksida (NO2) i 22 puta više krutih čestica čađe.
Cijeli članak pročitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista od četvrtka ili prelistajte e-izdanje!
Iz Večernjeg izdvajamo i ove teme:
>> NATO misija na granicama EU: HV ide na rusku granicu
>> Strategija HDZ-a: Žestoko po Milanoviću pa u Vladu s Petrovom
>> Sisački zatvorenik: Oteo, silovao i opljačkao maloljetnicu u 48 sati bijega
>> Njemačka: Zbog novih ekonormi dizelaši idu u povijest
Ljetna panorama:
>> Leonardo di Caprio u Dubrovniku će snimati novi spektakl o Robinu Hoodu
>> OPG Darka Đurana spasio je od zaborava meso z'tiblice
>> Otkriće: Filistejci nisu bili divljaci, nego trgovci koji su obožavali parfeme
Večernjakovci, zašto ste zataškali da je Milanović bio u policiji zbog pranja novca u sdp-u? Cvitan i mediji su sve zataškali, sramota.