Polukružno okretanje
preko dviju punih
crta u tunelu, vožnja
automobilom u suprotnom
smjeru, pretjecanje... sve
odreda zabranjene i iznimno
opasne situacije koje
su zabilježile nadzorne kamere
Hrvatskih autocesta
u tunelima Mala Kapela i
Sveti Rok uskoro se više ne
bi smjele ponavljati. Ta dva,
kako cestari kažu, netipična
tunela, u travnju će dobiti
drugu, lijevu tunelsku
cijev, a do turističke sezone
cijevi će se pripremiti za
jednosmjeran promet.
Lijeva cijev
- Kad se kroz ta dva tunela
bude u svakoj cijevi vozilo u
jednom smjeru, onda se automobili
više neće moći polukružno
okretati niti prijeći
u trak za suprotan smjer
- objasnio je Željko Kadijević,
direktor sektora za promet
u HAC-u.
Ipak, ni dvije
cijevi možda neće zaustaviti
one poput mladog para
s HAC-ovih snimki koji je
zaustavio automobil usred
tunela: ona je izišla iz automobila
i zaplesala dok ju je
on slikao!? O obavljanju velike i male nužde u tunelskim cijevima da i
ne govorimo...
U HAC-u ističu kako je takvih
situacija u posljednje
vrijeme ipak sve manje.
- Snimke s naših nadzornih
kamera u tunelima već
smo puštali u javnost i to je
na vozače edukativno djelovalo
- rekao je Kadijević.
Iako HAC surađuje s policijom,
dodao je Kadijević,
nije siguran koliko su policajci
mogli kazniti vozače u
prekršaju snimljene kamerama
u tunelima Mala Kapela i Sveti Rok. Jer, katkad
kamera ne uspije zabilježiti
registarsku pločicu...
Manja brzina
Zato HAC pregovara s policijom
o tome da se odrede
lokacije na autocestama
na kojima bi se postavile
kamere koje bi registrirale
brzinu vožnje i registarske
pločice automobila,
a snimke tih kamera preko
HAC-ove informacijske
mreže prenosile bi se
do policije koja bi pomoću
njih mogla kazniti vozače.
- Izračunali smo da se smanjenjem
prosječne brzine
vožnje samo pet posto čak
20 posto smanjuje broj nesreća
- tvrdi Kadijevic.
Jedini
je način da se vozače
prislili na smanjenje brzine
(maksimalna je dopuštena
brzina na autocestama 130
kilometatra na sat), dodao
je Kadijević, jest da su oni
svjesni kako se njihova vožnja
kontinuirano prati te
da će, počine li prekršaj, sigurno
biti kažnjeni.
Ekshibicije ne idu u statistiku
Uzrok je čak 50 posto nesreća na autocestama slijetanje i udar u zaštitnu ogradu, nalet na drugo vozilo čak je 20 posto nesreća, a naleti na životinje krivac su za 10 posto nesreća. HAC ne vodi statistiku o tome koliko je i u kojem točno tunelu,u Maloj Kapeli ili u Svetom Roku, zabilježeno ekshibicija vozaca jer je evidencija samo o nesrecama na autocestama.