NOVA DIREKTIVA

Ograničava se oglašavanje i nezdrave hrane

Biljana Borzan
Foto: Ured Biljane Borzan
1/2
03.10.2018.
u 06:45

Zabranjuje se oglašavanje duhanskih proizvoda i elektroničkih cigareta u internetskim sadržajima za djecu

Zastupnici u Europskom parlamentu jučer su u Strasbourgu većinom glasova usvojili Direktivu o audiovizualnim medijskim uslugama kojom se zabranjuje oglašavanje duhanskih proizvoda i elektroničkih cigareta u internetskim sadržajima za djecu te ograničava oglašavanje alkohola, nezdrave hrane i pića. Strože će se regulirati sadržaji koji pozivaju na nasilje, mržnju i terorizam te oni koji prikazuju neopravdano nasilje i pornografiju.

– Oglašavanje upućeno djeci mora biti u skladu s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). Alkohol je najčešći štetni proizvod kojem su izložena djeca, i to ona od 13 do 15 godina, jer se pojavljuje na slikama, u reklamama, videoigricama i slično. Uz to, gotovo 40% djece u dobi do 12 godina izravno je izloženo reklamiranju nezdrave hrane, a četvrtina njih školske dobi je pretila – upozorava eurozastupnica Biljana Borzan (S&D), koja je radila na Direktivi.

Podsjeća da je Švedska, primjerice, zabranila određene televizijske programe za djecu mlađu od 12 godina, a Velika Britanija reklamiranje tzv. EDNP proizvoda – energetskih proizvoda s niskom nutritivnom vrijednošću.

– U Europi je pretilo više od pola stanovnika, a velik dio ih pati od bolesti povezanih s alkoholom. Unatoč tome, članice EU smanjile su sredstva za reguliranje reklamiranja s 2,9 na 1,9% te je važno imati kvalitetan zakonodavni okvir na razini EU – kaže Borzan.

Direktiva potvrđuje ograničenja za radiotelevizije i uvodi nova za online platforme poput YouTubea, Netflixa, Facebooka... Platforme se obvezuju da će sadržaje koji nisu za djecu učiniti nedostupnima. Također, moraju osmisliti jednostavan mehanizam kako bi roditelj, primjerice, lako mogao ukazati da je sadržaj štetan za djecu.

– Gledanje različitog videosadržaja na internetu također je u velikom porastu. Djeca do 12 godina ne znaju prepoznati reklamnu aktivnost u takvim sadržajima. Čak 5% glazbenih videa promovira alkohol, a 87% djece i adolescenata pregledalo ih je nekoliko puta – istaknula je Borzan. Direktiva još mora biti službeno odobrena u Vijeću ministara. 

Komentara 2

DU
Deleted user
06:58 03.10.2018.

Sto je zinula ova eurouhljebacica... Kompletna hrana iz uvoza u hrvatskoj je pod znakom pitanja gkede zdravlja ...meso je smrdljivo i nezdravo..

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije