Prema podacima koje su američki meteorolozi objavili na stranici
AccuWeather.com, zrakoplov Air Francea prvi je put uletio u grmljavinu
u blizini grada Sao Luisa.
Sjeveroistočno od otočja Fernando de Noronha, gdje je zadnji put
zabilježen signal zrakoplova, i jugoistočno od Zelenortskog Otočja,
zrakoplov je uletio u snažnu tropsku oluju. Podaci pokazuju da je na
mjestu nestanka zrakoplova oluja prouzročila snažne džepove ledene kiše
koja je mogla utjecati na rad motora i zalediti ih, dok su gromovi
mogli srušiti kompjutorski sustav.
Zrakoplov je nestao u zoni koja je mornarima i pilotima poznata kao
područje sraza tropskih struja i silovitih i naglih promjena vjetrova,
objašnjava Julien Gorguechon, pilot Air Francea s višegodišnjim
iskustvom. On također smatra da razlog pada ne mogu biti samo vremenski
uvjeti, nego da je riječ o kombinaciji faktora.
- Tropske oluje mogu bjesniti i na visinama od 15.000 metara.
Moguće je da je zrakoplov Air Francea na visini na kojoj je letio
uletio u samo oko oluje - izjavio je meteorolog Nery Margusity,
vremenski prognostičar popularne stranice AccuWeather.com.
Ako je zrakoplov pao u vode oko otočja Fernando de Noronha, mogao je
potonuti na dubinu od oko 4500 metara. Na tim dubinama morsko dno mogu
pretraživati samo dvije dubokomorske ruske ronilice Mir 1 i Mir 2.
Čak i da nađu ostatke zrakoplova i putnika, njihovo izvlačenje na
površinu nije moguće. Područje na kojem je zrakoplov nestao triput je
veće od površine cijelog europskog kontinenta.